2 ml bör räcka? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 ml bör räcka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 2 ml bör räcka?

    Som ni har märkt, så har det inte blivit så värst mycket predatorfiske för min del och därigenom har även bloggandet blivit lidande. Det är verkligen inte min mening, men nya jobbet tar mycket tid och en annan anledning är att jag fiskar inte efter predatorer under den varma årstiden. Bra ursäkter eller inte? Men så ser situationen ut.
    Det ska fiskas gädda under den annalkande hösten och vinter, var så säkra på det och jag håller på att förbereda inför detta med lite kompletteringar och vill visa er lite saker, som jag tror starkt på.

    Mitt förråd av betesfiskar ligger för en gångs skull på topp, inget fattas och det känns bra ända in i ryggmärgen inte ofta det har varit så. Allt är klart på den fronten.
    Vissa dagar kan gäddan vara trög och ibland är dem lite misstänksamma mot döda beten och tror ni mig inte, så kolla gärna en del underwater filmer på Youtube, så blir ni nog överraskade.

    Gäddan suger, blåser, lyfter betet utan att ta det och här kan och vill en doft hjälpa dig och med det i tankarna tog jag hem lite nya saker från Karpfiskebutiken. Det dofter bra, har rätt konsistens för en Syringe, nålen för oljor och jag är inte det minsta tveksam till att dessa fungerar, även i kalla vatten.
    Starfish som du såg på förra bilden har flera fina dofter som krill, halibut bland flera och Tandem Baits har dessa större 300 ml flaskor och en större range.

    Där hittar du säkert något som du tror på. Mitt val blev Pacific Sardine och denna gröna smörja är det kräm i när det gäller fiskdoft, jag lovar och jag lovar att gäddorna kommer att älskar den .....eh ett tag! Jag tror att 2 ml per betesfisk bör räcka för att locka fram gäddan du drömmar om.
    10 trekrokar för 39 spänn!? Låter billigt och kan det vara något eller är det skräp? Klart vi provar några paket och det visade sig vara bra, riktigt bra.

    Form och utförande som kändisen Kamasan B-998, men betydligt vassare och lite hårdare i godset, precis var jag har sökt och jag tror dem ska hålla måttet under mina tester.
    Jag kan redan nu varna er, se upp med fingra när ni knyter era tackel, dem är vassa som sa... Jag valde storlek 4 och 6 och jag återkommer senare om styrka och annat runt dessa fantastiska krokar med namnet Iron-Claw. 39 kronor per paket och jag tror inte det blir så mycket bättre för den pengen.
    Tagen på naturell Sardin.
    Tagen på död mört med Sardinolja.
    Alla typer av fisk kan användas för gäddfiske, stora och små beten, olika arter, ja t o m mindre gäddor är ett av dem bästa beten, då gäddan är kannibal.

    Prova något udda om fisket går trögt, det finns engelska pikers som tar massor av gäddor med fruktiga dofter i sina beten. Riktigt där är jag inte än, men vem vet vad som händer i framtiden.

    Testa gärna dessa dofter och krokar framöver, jag är övertygad om att du blir inte besviken och inga av dessa produkter kostar skjortan. Du klickar in dig i sidomenyn eller här www.karpfiskebutiken.se

    Ha det gott därute och skitfiske på er alla!

    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 086 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 410 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X