Har du aldrig provat The Source? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har du aldrig provat The Source?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har du aldrig provat The Source?

    Svarte göl mitt i Nybro är inget lätt vatten att fånga karp, mängden naturlig föda är enorm och mängderna av bröd som läggs ut till fåglarna gör det inte enklare. Visst en och annan har väl haft lite fluke med 15 boilies per spö och landad en fisk då och då.
    Jag vill ha mer än så och då krävs det att det mäskas och det ska vara boilies, inte partikelbeten, då gölen har en massa braxen mm. Ett annat stort problem är änderna som också tar boilies geno att dyka, så jag lägger ganska stora mängder.
    Svarte göl är inget lätt vatten, fast den ringa storleken.
    Problemet med fåglarna gör att man aldrig riktigt vet hur mycket som finns kvar till karparna efter deras härjningar på mäskplatsen. Jo mer man lägger ut, jo större är chansen för att karparna hitta lite föda och håller sig eller besöker platserna lite oftare och därigenom ökar chanserna för att lyckas med dem större exemplaren som finns där.
    En av dem bästa på marknaden?
    Man måste ha något som faller karpen i smaken och något bättre än Dynamite Baits The Source, som Terry Hearn tog fram, är svårt att hitta! Skulle någon ställa mig frågan om dem absolut bästa doftämnen ever framställda, så hamnar den bland dem tre bästa och tusentals karpfiskare världen över vill hålla med mig i detta påstående.

    Vad gör jag då? Jo alla gamla torkade boilies och boilies som inte riktigt har levererad som dem borde, hälls i en eller flera hinkar och sen för dem en rejäl översvämmning med just The Source och det får karparna att gå igång och det på flera sätt.
    Boilies bombade med Dynamites The Source.
    Dem river upp gräs på bottnen och dem återkommer till mäskplatserna titt och tät och det ökar chanserna för fisk. Änderna är inte lika ivriga att äta dessa soakade boilies och jag tror inte att dem gillar smaken, men jag ser stor skillnad mellan söta, fishmeals och dessa med Source.
    Karpfiskebutikens egna pop-ups.
    Jag har den senaste tiden fiskat uteslutande med Karpfiskebutikens multi colored pop-ups i 15 mm och det har skett med Ronnie riggar, dels för att testa dem och dels för att det finns gott om chod i gölen.

    Dofterna är bra och likaså synligheten, jag har även testad andra pop-ups i detta gedigna sortiment och jag är mer än nöjd, men det kommer mera om dessa beten i ett senare inlägg.
    Starten och det skulle bli flera med tiden.
    Det gick lite segt till en början, men jag tror att fågellivet tog för sig lite väl mycket och jag övergick till 1 kilo boilies morgon och kväll på tre platser i gölen och då började det hända saken.

    Jag sprider först och sen dra jag ihop platserna till mindre spots och det har funkat väldigt bra den senaste tiden. fördelen är att jag kan mäska före och efter jobbet och även väldigt sent i mörkret. Änderna dyker inte i mörke och då finns det lite kvar på morgonen till karparna.
    Liten, men någonstans måste man börja.
    Än så länge är jag inte nöjd med storleken på fiskarna, tiggare kan inte välja! Jag har dock sett två av mina targets och jag håller tummarna och lite till under varje sittning, för eller senare så ...
    Ingen vettig karp missar denna doft!
    Vad kan jag säga om The Source, som inte redan har sagts? För mig är det en favorit bland tillsättningsämnen, den har fungerat överallt och gett mig mycket fisk.

    Det är en karpmagnet av stora mått och smaken är som lite sojabetonad, sältan finns där, vätska tränger snabbt in i boilies och doften hänger kvar väldigt länge, vilket är bra över chod och dyiga bottnar. Helt klart en vinnare och jag kan bara tacka Mr. Hearn.


    Här ser du hur jag gör, inget svårt alls och du ökar dragningskraften.
    Lite tråkiga eller gamla boilies, kanske har du några liggande?
    Tillsätt doftämnet och rör om, så alla boilies har ett tunt lager.
    Låt dem suga åt sig doftämnet under 1-2 veckor.
    Efter 1-2 veckor är dina boilies klara för fisket och dem osar denna fina doft. Du kan använda vilka boilies som helst för detta och mitten av dina beten, sitter fortfarande lite av ursprungsdoften kvar.

    Jag tycker du ska prova detta, köp en flaska och testa och se vad som händer, du kommer inte att bli besviken. Jag tror att en flaska ligger på 139 kronor och en flaska räcker till 15 - 20 kilo boilies.
    Dessa ska testas senare i år.
    Längre fram ska jag testa dessa oljor, allt ligger redan i hinkar och drar åt sig. Jag kommer senare skriva om detta och hur det har gått. Min näsa säger Citrus och Spices & Herbs, men jag kan ha fel, vi får se! Skitfiske på er alla!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 082 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 410 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X