Karpfiskebutikens utbud del 2. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpfiskebutikens utbud del 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Karpfiskebutikens utbud del 2.

    Sitter tidigt och skriver dessa rader, denna dimmiga morgon. Saker står nere i hallen och om 2 timmar kommer dagsljuset fram och förhoppningsvis lättar dimman och en eller två karpar dyker upp.
    Jag ska testa karpfiskebutikens BT 15 pop-up som är en Banana/Toffee och det kommer att ske side by side mot CF 15 som är med en Citrusfruit. Sen blir det väl lite bilder på lite tips som ska visas för er längre fram och kanske någon fin firre som sist.

    Jag vill jättegärna propagera för Karpfiskebutikens enormt fina service och deras utbud och vi ska inte glömma att priser är riktigt bra. Jag vill även sticka ut hakan med en sak och samtidigt en bra fråga: Vad är kvalité?

    Det är ingen lätt fråga att svara på, det finns ganska många svar och det är nog upp till var och en att bestämma vad som är vad i den fråga. Jag kan ge dig några av mina svar. Jag kan köpa billigt skit, som bara ska hålla 3 dagar och håller det 3 dagar eller mer, så är det kvalité. Jag kan köpa dyra märkesvaror, som skall vara kvalité, men hur länge håller det?

    Vad jag vill säga här är följande: Det finns en lite tråkig trend bland karpfiskare, det mesta måste ha ett känd namn eller märke, sen får det kosta vad det vill och tro mig jag har varit där och jag har blivit jävligt besviken många gånger.

    Vi tar ett exempel, du köper dig värsta bivvyn med hela alltet, märket finns där och du betalar säg runt 8000 av Rikets dalar för detta hem. För samma summa kan du köpa tre stycken av samma modell, visst namnet är inte det samma och nu kommer min fråga vilket har du glädje av längst, vad slits först o s v. Tänk till lite och samma sak gäller andra saker till ditt fiske.
    Shrink tube för dina riggar.
    Ridgemonkeys Shrink tube krymper ner till en tredjedel och det är en av dem bästa jag har haft, det räcker med att du shrinkar dina riggar i varmt kaffe och du är klar för fiske.
    Line Aligners.
    Är det inte Shrink tube på mina riggar, så finns det Line Aligners och jag har provat dem flesta och dem fungerar bra, men man kan missa runs. Anacondas typ är lite annorlunda i själva böjens utformning och jag vill nog påstå att dem får kroken att vrida sig lite fortare eller lättare. Kommer i 15 pack.
    Glow in the dark Fakecorns.
    Har du inte provat med olika"upplysningar" så är det på tiden du gör det! Otalliga karpar har fångats med denna typen av fakebaits, allt från små pop-up boilies till dessa fakecorns.

    Just denna fungerar som ett hairstop, men du kan använda en needle också. Lys upp dem under 5 minuter och dem lockar karpen till sig under minst 8 - 10 timmar, superbra nu var mörkret kommer.
    Winner Tackle Super Clone Pink Fakecorns.
    Det finns fakecorn i hundratals färger, storlekar, märken och utformningar, men konsistensen är vad jag gillar med dessa från Winner Tackle! Dels har dem en ypperlig flytkraft, dem tar åt sig flavours snabbt och jag gillat Wash Out färgerna skarpt, men gummit är segt och det dra sig samman, så inget glider på dina hairs. Simpelt perfekta och du betalar 29 kronor för 12 stycken.
    Yellow Medium size och 12 pack.
    Alla i flouro färger, 29 kronor.
    Karpfiskebutikens egna fakecorn.
    Karpfiskebutiken har tagit fram egna fakecorns, lite mjukare än Winners och lite större. Bra flytkraft och jag lovar att dem säger till karparna: Kom och tag mig! Du kan även lysa upp dessa med en bra ficklampa. Priset ligger på 20 kronor för 12 stycken.
    Karpfiskebutikens pop-ups CF15 och nederst BT15.
    Här ser du vad jag ska köra med och testa denna morgon. Finns det någon konkurrent till CF 15, då tror jag det är den flouro gula Banana/Toffee, som kallas BT 15. 35 kronor per burk, har du råd att vara utan?
    Mäskboilies för den kalla årstiden
    Du hittar ofta bra erbjudande på större förpackningar av boilies, som kan användas i större mängder vid mäskkampanjer eller bara fiske. Under den kalla årstiden kommer jag att köra med dessa från Northern Baits. 10 kilo 16 mm ligger och väntar på sitt dopp.
    Mäskboilies just nu och ett litet tag framöver.
    Just nu är det dessa som jag använder, Okay lite av The Source har dem fått och en annan påse fick lite av min gamla Mistral I 40, men dessa boilies fungerar bra som dem är. Allt jag ville var att få lite extra dragkraft och snabbare resultat på grund av jag inte kan fiska like hårt som tidigare.
    Ridgemonkeys Choppa, nu går det fort!
    Jag har länge skurit mina boilies i halvor, jag investerade i en av Kordas Cutters, den gick sönder! Kvalité? Nästa Korda Cutter höll måttet. Nu kom denna på marknaden och nu går det fort och den häller och jag är supernöjd, det är kvalitet! 189 kronor och du får snabbt fram dina halvor som är så effektiva över mjuka bottnar, du får en bättre doftspridning och du slipper skärsår, visst är det billigt och bra?
    Testa Paste runt ditt krokbete vid fiske i kalla vatten.
    Paste med extra stark doft är väldigt effektivt i kalla vatten och det gäller all fisk, va dessa kostar i nuläget vet jag inte, men prova gärna Paste nästa gång du fiskar karp, färna eller stor mört.
    Next Generration Tackles fina magnet box.
    Här en liten fin magnetbox som klarar av att hålla sig stängd och du tappar inget genom att locken för facken sitter bra och tät. Jag får rum med allt för mitt fiske runt Chod, Ronnie och annat pop-up fiske och även lite saker för bottenfisket.
    14 fack, som går att utöka till flera mindre fack.
    Magneterna i varje hörn ser till att denna gedigna box hålls stängd, boxens storlek gör det enkelt att ha den i sidofickan på byxorna och med tanke på hur mycket det ryms, så är den värd sin vikt i guld, priset ligger på 59 kronor, men under höstrean får du den för 35 kronor. Tveka inte min vän, den är riktigt bra!
    Finns just nu för endast 35 kronor på höstrean!
    Du får med 12 stycken små dividers, så du kan själv bestämma fackens storlek och dessa sitter bra, så inget kryper runt i boxen. Jag har en och det ska bli ett par till för alla småprylar man har med sig.
    NGT Line Winder, inget strul längre och det blir rätt.
    Vi vet alla hur det kan jävlas när det gäller att lägga ny lina på rullarna, lintvinning mm, jag tror dem flesta har varit med om detta bland annat.För 129 kronor tar dessa problem slut med denna Line Winder, bara på med spolen, ställ in trögheten, blöt sugkoppen och ställ Line Windern på köksbordet och börja veva och sen är det klart. Det blir ingen lintvinning, då du vevar av linan samma väg som den lades på spolen.

    Ett litet tips med dina linor, när det gäller mono, så lägg den i varmt vatten över natten! Den lägger sig bättre på spolen, blir lite mjukare och du kastar längre. Samma sak med Braids, lägg den i varmt vatten tills alla luftbubblor har försvunnit och glöm inte att ha lite mono närmast spolen, annars glider braiden runt spolens axel!

    Jag lägga på mina Braids väldigt stramt och jag tror inte att Line Windern klara det trycket, men hur eller hur, använd handskar när du vevar på din Braid och du slipper brännskada eller sår i handen.

    Nu ska jag dra ner till kökets lugna vrå och sätta på kaffet, inget annat! Ett par mackor ska också tillverkas och sen är det bara att hoppa på järnhästen och se om någon vill leka med mina pop-ups, hoppas det! Skitfisdke på er alla, hur dagens fiske går kommer vi nog till senare.





    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 085 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 410 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X