Lätt är det inte! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lätt är det inte!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lätt är det inte!

    Jag var på plats igen i går morse och började på samma plats, nu skulle hon väl ge med sig eller inte.Båda mina beten låg ute vid strax efter 8, ena Sardinen med Shellfishflavours och den andra med Laxoljan.

    Vad skulle kunna gå fel? Det gäller att tajma in när dem är hungriga och jagar föda och med tre dagars fiske i rad, så borde man kanske pricka rätt.
    Kom tidigt och missa inte huggperioden vid 08.30
    Det blev till en början lite ljusare än det brukar vara, solen gjorde ett tappert försök att krypa över hustaken, men det blev tyvärr bara ett bra försök och ett kortvarigt sådant.
    All sol denna dag!
    Jag gav platsen nästan två timmar och inget hände och jag funderade väl över ett platsbyte, men vart kunde det tänkas finnas gäddor som ville nappa?

    Vinden började komma från sydväst och jag vet av erfarenhet att gäddorna oftast ställer sig med huvudet mot vindriktningen och gärna var vinden ligger på, så det avgjorde mitt val.
    Platsbyte till andra sidan av gölen.
    Snabbt rafsade jag ihop grejerna och traskade över på andra sidan av gölen, den lilla gluggen, var jag brukar fiska karp skulle passa ganska bra för mina två spö och så blev det.
    Första fisken, den hittade min Sardin snabbt.
    Jag hann knappt lägga ner spöt förrän flötet lade sig och drogs sakta över ytan, det var denna firre som uppenbarligen fick Sardinen rakt i nyllet efter utlägg och dagen var räddat än en gång.

    Tiden gick och det var lugnt och jag övergick till mitt tidsfördriv, Jerkfisket. Jag hade några följare, men bara små snipor som inte ville hugga. Fisk fanns här, men inga napp på mina väldoftande beten, konstigt!
    Grönt skulle det vara för denna.
    Andra gäddan togs på den gröna Hulken och det var efter flera följ av detta bete. kanske skulle det finnas en större i närheten och jag körde på.
    Dagens minsta gillade regnbågsfärgen.
    Segt var det och jag bytte till en annan färg och ett mindre bete och det var rätt melodi, denna regnbågsfärgade plastbit gav ytterligare två snipor, men mina Sardiner låg orörda!
    Fjärde för dagen och igen på regnbågsfärgen.
    Gölen är inte stor och jag har lite svårt att fatta att inga större fiskar nappar eller visar sig, jag kan i princip fiska överallt och jag gör det, men det vill sig inte.
    Stillastående gäddan med blodsugande Igel.
    Det är endast dem mindre som man får sega upp, jag vet inte riktigt hur det ligger till med vattentemperaturen, det rinner in mycket vatten som troligen kyler ner det hela.

    Jag bestämde mig för att avvakta lite med fisket i gölen och kommer att söka mig någon annanstans för att sen återkomma längre fram, om det inte blir is.
    Jag ska nog byta vatten ett tag och återkomma!
    Jag har en del vatten var jag inte har fiskat på 7-10 år och det kan bli spännande och se om dem är lika produktiva fortfarande, så får det bli ett tag framöver och med dessa ord önskar jag er alla skitfiske!


    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 166 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
85 svar
5 770 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 229 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
537 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 420 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X