Lite smått och gott! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite smått och gott!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lite smått och gott!

    Jag avslutar januarimånad med lite saker från Karpfiskebutikens sortiment. Lite smått och gott så att säga och kanske kan det finnas något du behöver inför den nya säsongen som står för dörren?
    NGT´s Braid Scissor, riktig bra sax!
    Denna lilla smidiga sax är sanslös, den klipper alla Braids och tafsmaterial jag äger och det är en hel del i olika material, coated, uncoated och tjocklekar mm.

    Den klipper till och med wiren på mina 2-krokstackel som används under gäddfisket jag bedriver och det blir inga märken på eggen och sen klipper den Braid med fina snitt.
    Klipper både Braid och även Wire utan problem!
    Det låter otroligt, men härdningen är nog helt perfekt och den passar mina korvfingrar perfekt! Är det mera som är perfekt med denna gedigna sax från NGT? Jo, priset som är 25 kronor!
    NGT´s Hair Rig Tyer.
    Vad är nu detta? Har Dansken köpt sig en grej för att knuta en hair rigg? Japp, så är det och den är bra, lätt att ställa in rätt längd och framför allt vid fiske i kallt väder!
    Beskrivningen.
    Jag kan knyta en hair rig, jag kan knyta det mesta, vilket har förvånad många med tanke på att jag har inte världens minsta fingrar.

    Denna Hair tyer är bra och har en bra beskrivning på hur du gör och vi måste inse att det är inte bara karpnördarna som knyter Hair riggs. 59 pix och den är din hos Karpfiskebutiken.
    NGT´s Pellet Bander.
    En tia billigare och denna Pellets Bander blir din. Den är gjord för att snabbt kunna montera pellets, floaters och mindre bitar rig foam för Zigfiske och det blir enkelt med den fina beskrivningen.
    Pellets Bander kan användas till mycket i fisket.
    Du får Pellet Bander och en liten ask med små gummiband och jag skulle gissa att det finns 150 gummiband i asken.

    Grunden till att jag köpte denna är dels det beskrivna, men främst för att kunna låsa mina små PVA-sticks och även låsa fas mjuka Deadbaits under mitt gäddfiske och den löser detta perfekt.
    Carp Systems Rig Foam.
    På tal om Rig Foam för Zigriggs mm, så fick jag hem ett paket med Rig Foam från Carp System. Jag har lekt lite med dessa och märkt att det finns en högre flytkraft än hos många andra märken och det kan jo bara vara bra, det rör sig om en High Intensity Foam.
    Färger och form på Carp Systems rig foam.
    Bra färger och enkla att limma ihop med snabblimm om man behöver det. En delad bit är perfekt för en 15 mm boilie och du har en lite typ av Snowman. Det finns massvis av användningsområden med dessa. Tyvärr har jag inte priset på dessa, men det finns 4 bitar av varje färg på paket.
    Karpfiskebutikens Monster Crab vit 15 mm.
    Snart kommer värmen, hoppas det och min planering är klar och så även allt kring fisket och mina beten. Jag gillar att testa saker och dessa vita stinkare kommer verkligen att sticka ut med sin färg och framför allt doften.
    Karpfiskebutiken Mussel Mania Pink 15 mm.
    Tjejfärg och stinkande mussla, det blir kanon framöver och ingen kan övertyga mig om något annat! Denna och Monster krabban finns bland Karpfiskebutikens egna pop-up range och du ger endast 35 kronor per burk.
    Fiskdoft och bra färg som sticker ut i sommarnatten.
    Northern Bait är inget nytt för mig, men denna fiskstinkare är det och självklart ska den testas och jag tror att dessa burkar ligger på 39 kronor, men häng mig inte om jag har fel på priset. Dessa pop-ups har en lite washed out rödorange färg.

    18 mm perfekt för pyttesmå sticks!
    Äntligen skulle jag vilja säga, som jag har letat efter tunna och smala PVA mesh för att kunna göra små sticks till mitt fiske. Jag tror fullt och fast på att en minimal stick lockar lika mycket som en i handbollsstorlek!

    Men med en liten stick och ditt krokbete, så blir allt bara en munfull för karpen och man får inte in en massa oönskad fisk på platsen, visst en och annan, men det går nog inte att undvika. Finns hos Karpfiskebutiken, hela kittet med 7 meter i förvaringstube,och plunger och du har även en 7 meters refill att tillgå, det blir inte bättre. Skitfiske på er!




    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
11 svar
3 089 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
77 svar
4 904 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av nybörjare-igen, 2023-01-30, 19:45
26 svar
2 215 visningar
15 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av efc__, 2023-06-30, 23:15
12 svar
525 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 411 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Arbetar...
X