MeanMachine: Trögt fiske.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Trögt fiske....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Trögt fiske....

Stefan har ensam varit iväg på ett par lyckade göspass där han tagit flertalet gösar varje tur nu på vår favvo göspöl. Sugen som tusan att komma ut hakade jag på en av Stefans dagar där han slutar 09.00 på morgon. Vi bestämde oss för att köra utanför vår favorit-ö sedan många år tillbaks och jag fick "äran" att komma ut först och borra upp våra 12 spön i kall vind och tjock is. Allting gick lite lagom långsamt idag men som vanligt, med 8 spön ute kommer första nappet. Förmodar att det är gädda då nappet kommer längst in mot ön precis intill en puckel på botten, men blir glatt överraskad när en gös på ca: 2 kg skvalpar upp på isen. Ett glatt sms går givetvis iväg till Stefan.

Jag gör raskt en liten omgruppering och borrar ut de återstående 4 spöna i samma område intill ön. Lagom när allt är klart kommer så Stefan ut. Misstänker att han legat och tjuvkikat på mig och bara väntat på att borrningen ska vara över innan han vågar visa sig. ;-)

En förväntansfull stämning lägger sig över fiskelägret men som sakta men säkert omvandlas till otålighet då absolut ingenting mer händer. 2 timmar ger vi stället för att sen bryta upp och placera oss rakt över vår underbara gös-lekgrynna inte långt därifrån. Fortsatt stendött ett par timmar och en ny flytt görs, denna gång till samma område där Stefan fick sina 4 gösar sist han var här.

Otåligheten övergår snart till frustration och vi borrar oss fram längs kanten utan att hitta fisk. Precis vid hoppackningsdags kommer ett försiktigt napp som slutar med en mörtloska (när gösen inte vill äta utan spottar ut mörten igen) "Tjusningen" med fiske..... Ibland nappar det så man blir sjöblöt, och ibland verkar sjön total-tom.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
989 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 902 visningar