Cobbdog: Gädda Vs. Abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cobbdog: Gädda Vs. Abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cobbdog: Gädda Vs. Abborre

[FONT=Myriad Web Pro]Japp idag drog ut och skulle testa och fiska med lätta grejer =) de är så kul !
    Drog ner till ån och kastade lite, sen kom jag till ett ställe där det var lugnt och inge blåst eller något sådant, satte på min nya X-Rap och kände något direkt första kastet så jag kastade ut igen och vevade in lite saktare och gjorde lite vevstopp, X-Rap modellerna har ett otroligt fint häng så andra kastet sade det bara BOOM! så var första gädda på för denna dag =) ingen stor men otroligt kul och ha fisk på när man fiskar med otroligt lätta grejer.

Direkt efter det så gick jag iväg längre bort i ån, men då kom STORMEN, asså de gick inte och kasta, wobblern bara flyger ¨t helvete när ja skulle kasta någonstans, regnet öste ner o så, då tog jag mina grejer och åkte iväg med bilen till lite andra ställen. Efter att ha varit på 3 olika ställen så blev det hemgång, magen kurra efter mat så , men en gädda för dagen iaf.
    [/FONT][FONT=Myriad Web Pro][FONT=Georgia][/FONT][/FONT]

[FONT=Myriad Web Pro][/FONT]
    [FONT=Myriad Web Pro]
    [/FONT]
    [FONT=Myriad Web Pro][FONT=Myriad Web Pro]Abborre PB

Rubriken är sann
    Stack ner med vännen och fiskade litegrann längre fram under dagen, efter mitt första fiskepass.
    Kastar i en Rapala Deep Runner och vevar i normalt tempo, så kommer en stor borre efter, och adrenalinet höjs. Sedan efter 3 kast åt det hållet den simmade ut till så tog den rejält en borre på 470gr, otroligt fina ränder.

[FONT=Myriad Web Pro]Det var det första men nu till det bästa.
    Efter ett antal kast så bytte jag wobbler. Bomber 15A på tur.
    Det tog bara 3 kast sen landade jag mitt nya personliga bästa (PB) när
    det gäller Abborre, 1450gr och den var 44,5 cm lång.[/FONT]

[/FONT][/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://www.srfoto.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 137 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 040 visningar
0 gillar