[FONT=Georgia]Idag var det tävling i Ringsjön ”Midsommargösen” arrangerad av Swen på Sportfiske Nordwest. Givetvis ställde teamet upp i hemmavattnet! Utlovat ”finfin” väder med sol och svaga vindar gjorde inte valet svårare.[/FONT]
[FONT=Georgia]Klockan 09.00 samlades ett 30-tal förväntansfulla sportfiskare vid klubbstugan för genomgång av tävlingsreglerna. Helt enkelt, tävlingen pågår mellan 10.00-14.00 och det är största gösen som vinner![/FONT]
[FONT=Georgia]Startskottet gick och ett stort antal båtar styrde ut mot sina favoritplatser på en i princip spegelblank sjö! [/FONT]
[FONT=Georgia]Att fisken var huggvillig igår visste vi, då Conny befann sig hela dagen på sjön (se föregående blogginlägg) och hade ett makalöst fiske. Om fisken stod kvar i samma område och på samma djup idag var den stora frågan.[/FONT]
[FONT=Georgia]Vi började på en sträcka utanför Hörby Ringsjöstrand som hyste en hel del fisk under gårdagen, och det tog bara några minuter innan första gösen landats. Dock var storleken inget att skryta om![/FONT]
[FONT=Georgia]Efter en timmes fiske kunde vi konstatera att fisken stod mer utspridd och på lite djupare vatten. Conny tog rätt snabbt en fisk på 1,1kg och ett tag såg det ut som den skulle vara den största som teamet skulle leverera. Dock lyckades jag en stund senare lirka upp en på 1,3kg och kort därefter ytterliggare än på 1,6kg.[/FONT]
[FONT=Georgia]Vi körde vidare till ett annat ställe som hyste en mängd fisk igår, men kunde efter 20 minuter konstatera att fisken där var som bortblåst, fast det var vindstilla……….
[/FONT]
[/FONT][FONT=Georgia]
Efter lite övervägande bestämde vi oss för att köra tillbaks till vårt ursprungliga ställe och fiska dom sista 20 minuterna av tävlingstiden där.[/FONT]
Efter lite övervägande bestämde vi oss för att köra tillbaks till vårt ursprungliga ställe och fiska dom sista 20 minuterna av tävlingstiden där.[/FONT]
[FONT=Georgia]Med 10 minuter kvar av tävlingen högg en mindre gös på min wobbler och efter en snabb invevning och avkrokning, tittade jag på klockan – 13.55, fem minuter kvar!! Jag gör ett kort släpp bakom båten och hinner precis slå till backspärren på rullen när hugget kommer……… En gös på 1990 gram. Fisken visade sig vara dagens vinnare med några få grams marginal, tagen 2-3 minuter innan slutsignalen!![/FONT]
[FONT=Georgia]Inom kort kommer säkert även en rapport på http://www.folkfiske.se/tavlingar/sfnw.htm[/FONT]
*
*
[FONT=Georgia]TEAMET HAR GJORT DET IGEN OCH VUNNIT ÄNNU EN TÄVLING!!
[/FONT]
[/FONT]
*
[FONT=Georgia]Jörgen[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)