MeanMachine: Jag SKA hitta grundet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Jag SKA hitta grundet.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Jag SKA hitta grundet.

Envis som jag är och lite besviken över mitt taskiga minne åker jag tillbaka till sjön vi var på i förrigår för att hitta grundet. Jag packar lätt med bara skrylla och borr med det eländiga snö-föret från fredagen i färskt minne. Det har dock varit snorkallt på nätterna så jag hoppas det har hunnit frysa lite skare.

Jag kommer ut och ser genast 2 andra pimpelfiskare ute. För att inte störa dom tar jag en genväg över isen på insidan av en stor ö. Efter en dryg promenad kommer jag till slutet av ön och får till mitt förtret syn på de andra 2 fiskarna som troligen gissat sig till mina avsikter och snabbat sig på för att hinna först till grynnan.

Detta tackar och bockar jag för då jag tack vare dom får den exakta positionen av grynnan. Jag sätter mig ett hundratal meter därifrån och slöpimplar och väntar på att dom ska flytta så jag får inspektera och dokumentera grundet på min HTC gps. Hinner inte fiska länge innan jag får ett kanonhugg mitt i ett småabborre race. Den kliver av efter lite kamp, men det var ju kul att det fanns stora abborrar på ett ställe jag egentligen inte skulle fiska.
    Efter ett par timmar ger killarna upp och lämnar grundet åt mig. Jag kollar lite djup och positioner och drar mig sen hemåt. Nu har man fått lite värdeful info inför kommande abborr expeditioner.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 159 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 064 visningar
0 gillar