MeanMachine: Dagen-efter-fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Dagen-efter-fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Dagen-efter-fiske

Och med dagen-efter-fiske menar jag dagen efter nått som är värre än en schysst fylla!

Stefan kunde bara fiska söndagen och var ivrig att komma ut. Jag meddelade honom att om han skulle få ut mig så skulle det handla om fin-fiske. Dvs. bilparkering i princip på fiskeplatsen för nått mer än så skulle inte min stackars sargade kropp klara av. Vi kom på ett givet ställe på den stora badsjön och då skulle Stefan komma dit så snart hans morgonpass på jobbet var avklarat.

Jag var INTE pigg men släpade mig iväg ändå i gryningen. Allt gick i slow-motion och till och med 30 meters-promenaden ner till mört-stugan var en pina som krävde flera vilopauser.

En sliten stackars Sebbe borrar sen ut alla spön med en ruskig totaltid på nästan 1½ timme. Stefan hinner lagom dyka upp lagom till jag hunnit kasta mig ner i stolen för att försöka sova. Precis när han kommer ut får jag första fället som inte resulterar i nått. Förmodligen abborre. Sen får Stefan sköta resten. Nu skulle jag vila. Vi har ett par fäll som inte blir nått när jag till slut blir tvungen att gå på ett fäll för att Stefan är och kollar till nått annat spö. Jag krokar lite lojt och säger abborre till Stefan. Upp kommer ett ruskigt gäddmonster på ca: 300g. Fyfan vad less man är på allt just nu.

Det blev allt och vi drog oss hemåt. Jag hade starka funderingar på att ställa in resten av denna eländiga vintersäsong. Det vita helvetet - ett passande namn. Grrr.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 212 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 161 visningar
0 gillar