parabellum: 111122 Eftermiddagspass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 111122 Eftermiddagspass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 111122 Eftermiddagspass

Efter att ha fixat lite med min trilskandes Dawia Luna 253L rulle där IAR-lagret börjat ge upp så bestämde jag mig för att ta ett kort eftermiddagspass i vanliga sjön.
    Fisket började bra och jag tog en fisk på cirka kilot på tredje kastet. Fisken tog direkt när draget landade i vattnet och hade rejält med parasiter på sig så fiskarna har parkerat på botten. En halvtimme senare tog en något större fisk på snabb invevning. Fisken uppskattas till cirka två kilo.
    Därefter började jag fiska på lite grundare vatten helt utan resultat. Det blev totalt två timmars fiske men inga fler landade fiskar eller kontakter.
    Båda fiskarna togs på en Buster Jerk Shallow i Wolfcreekfärgen Bullhead.
    Under fiskepasset ringde Martin och meddelade att två av sjöns bäckar var fulla av betesfisk vilket borde betyda att även Gäddan finns där. Skall undersökas vid tillfälle.
    Har gjort en beställning på Mike’s Reel Repair (www.mikesreelrepair.com). Nytt IAR lager och keramisk knivbult beställt för 33$ US inkl. frakt. Alla tänkbara reservdelar till flertalet rullar finns på hemsidan. Återkommer med rapport ang. leveranstid och omdöme. Rullen som jag mekade med under förmiddagen fungerade nu fint men det känns ändå som om IAR-lagret (Roller Clutch) håller på att ge upp och då har jag ett i reserv.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
986 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 845 visningar