När jag besökte Rikard Bengtsson på Skandinaviens Sportfiskecenter i höstas så fick jag med mig några kilo freezers av The Cell och det ska helt klart bli spännande att testa dem till våren. Med tanke på hur många som har haft fantastiska fisken på detta betet så borde jag också kunna lirka upp en karp på dem. Fungerar de bra så erbjuder Rikard möjligheten att köpa färska freesers vilket passar mig mer än väl. Jag håller hårt på att livet är för kort för att rulla fler boilies efter alla årens slavande vid rullbrädan om vintrarna.
Under detta året hade jag inga överdrivet bra fisken och det är inte acceptabelt för min del. Min tid vid spöna är mycket begränsad och det känns som att jag ska ta och ransaka mig själv under försäsongen och utvärdera mer vad det är som inte funkade under detta året. Kanske var det så att betena jag använde i år inte riktigt “klickade” med mig. Är det så blir det en förändring! Hur eller hur vill man bara ha fisk på mattan när man fiskar och det är samma för alla.
Jag grubblar vidare på 2012 års beten för min del i vintermörkret…
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)