Team Hajmat: Sjukt försenad rapport från Mälaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Hajmat: Sjukt försenad rapport från Mälaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Hajmat: Sjukt försenad rapport från Mälaren

Några veckor i efterhand.

.
    Jag vill be om ursäkt ifall det varit dåligt på uppdateringsfronten här den senaste tiden. Jag har haft mycket annat och inte heller fiskat så värst mycket, därav bloggtorkan. Men nu har jag en hel del grejer att skriva om så håll i er. ”Först kommer en julhälsning från Jonas Norrmén som för några veckor sedan var ut på Mälaren för att fiska gädda”.
    Det blåste sju sekundmeter nordlig vind, temperaturen orkade knappt över nollstrecket och snön/regnet hängde i luften. Under dessa förutsättningar är Jonas verkligen rätt person att ha med i båten eftersom kallvattensfiske är lite av hans specialitet och för att han biter ihop som en riktig viking när vädrergudarna är på dåligt humör…

Första hugget kommer ganska snabbt på min Svartzonker-tail men jag var helt bombsäker på att betet gick i en sten som jag såg stack ut från ön vi fiskade vid. Därför gjorde jag inget mothugg och fick tack vare det endast se på när den hyggliga gäddan ruskade på sig i ytan och betet flög ut ur munnen.
    Snart blev det revansch när jag lyckas kroka en liten gädda på en Plastic McTail.

När dagen börjar lida mot sitt slut hittar vi en liten, riktigt grund vik med mycket vegetation och lite varmare vatten än övriga fjärden. Första hugget kommer snart på min Svartzonker Plastic Shallow Tail.

Jag missar snart ett hugg till och Jonas lånar en shallow tail han också och det dröjer inte länge innan han står med böjt spö.

Mer än så hade dagen inte att erbjuda men vi var nöjda ändå när vi satt och värmde oss i bilen på vägen hem. Även om resultatet inte är det bästa under en dag så kan man lära sig väldigt mycket och ha riktigt kul på vägen. Denna dag var helt klart en sådan.
    Nästa julhälsning kommer från Åland och den får ni snart ta del av…

Postat i:Allmänt, Övriga funderingar, Fiskerapporter, Utrustning/beten

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 001 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 014 visningar