Klockan 06.00 ringer klockan och det är dags att styra bilen mot sjön. Under dagen har jag blandat en fin stick mix med en frisk doft av pineapple och banan. Jag hoppas den ska locka de köldstela karparna att undersöka mina små färgglada pop-ups närmre.
Min kompis Robbin ska följa med och prova på karpfiske med ett lånat spö. Kanske inte de bästa förutsättningarna och väderförhållandena men första gången måste klaras av den med.
Jag har förmäskat lätt i över en vecka och det borde ha gett effekt. Även om vädret växlat kraftigt och det varit nattis på sjön så känns det bra att åka ut. Jag tror på det. Annars hade jag stannat hemma.
Postat av Fredrik - Fredrik@mangotsson.se
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Min kompis Robbin ska följa med och prova på karpfiske med ett lånat spö. Kanske inte de bästa förutsättningarna och väderförhållandena men första gången måste klaras av den med.
Jag har förmäskat lätt i över en vecka och det borde ha gett effekt. Även om vädret växlat kraftigt och det varit nattis på sjön så känns det bra att åka ut. Jag tror på det. Annars hade jag stannat hemma.
Postat av Fredrik - Fredrik@mangotsson.se
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)