Mangotsson: Mina beten 2012 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Mina beten 2012

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Mina beten 2012

Jag har ju funderat ganska intensivt ett tag på vilka beten jag ska använda under detta året. Nu verkar det som att jag har bestämt mig för ett upplägg som blir både smidigt och passar mina behov väl. Jag vill ha både freezers och ready mades, och detta i både “normala” och stora storlekar.
    De freezers jag kommer att fiska med blir från Mainline och det är The Cell jag börjar med till vårfisket. 999 kr för 10 kilo färdigrullade 18 mm boilies är ett allt för bra pris för att inte köra på. En annan faktor som också var avgörande var avståndet, att åka till Sportfiskecenter i Ljungby och hämta beten är faktiskt det närmsta om man bor i Nybro. Smidigt och billigt. Det är bra!

När det kommer till ready mades kommer jag att testa lite olika varianter från Dynamite Baits. Back in the day när the Source kom ut på marknaden hade jag fantastiska fisken med dem så jag har ett bra förtroende för dessa produkter. Duger det åt Terry Hearn så duger det åt mig. Dynamite har ett brett sortiment med allt från fruktiga och söta beten rullade på proteinmixer och birdfood mixer till stinkare som rullats på kryddiga eller fiskiga mixer. Detta i kombination med att deras beten görs i storlekarna 10mm, 15mm, 20mm och 26mm och att många säljer dem så de blir lätta att få tag på. Även om en handlare har slut på dem så finns de alltid hemma någon annan stans.

Både Mainline och Dynamite har förutom bra boilies också stora sortiment av andra produkter som pop-ups, stick mixer, pellets, dipp och allt annat en karpfiskare kan tänkas behöva för att blanda ihop något gott. Detta upplägget borde passa mitt fiske riktigt bra i år. Nu är det bara att påbörja inköpen för det kommande året så man hinner känna och klämma och lukta på allt innan det är dags att börja använda prylarna.
    Postat av Fredrik - Fredrik@mangotsson.se

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 163 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 070 visningar
0 gillar