parabellum: 120113 Mete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120113 Mete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120113 Mete

Dags för ytterligare ett pass med Martin i vanliga vattnet. Betesfisk gick snabbt att fixa och vi gav oss ut på sjön för att meta. Det blåste friskt på sjön och efter en kort stund beslutade vi oss för att fiska i åarna istället.
    Gäddan var rejält på hugget och vi tog totalt sju Gäddor i första ån. Den största vägde 7,25kg och var 97cm lång.
    7,25kg - 97cm

Martins första Gädda 2012

De övriga fiskarna låg mellan 3 och 5kg. Med bara en liten stund av dagsljus kvar bestämde vi oss för att testa en annan å som vi inte fiskat i tidigare. Det var rejält översvämmat och man tog sig nätt o jämnt fram med stövlar. Ganska omgående fångar jag en Gädda på cirka 4kg.
    Typisk fisk i "nya" ån, cirka 4kg

Martin kontrar omgående med en fin Gädda som mäts till 97cm och tynger ner vågen till 7,8kg.
    7,8kg - 97cm

Medan Martin traskar iväg för att hämta betesfisken som vi valt att lämna vid bilarna så sticker mitt flöte och återigen en krokad fisk. När jag till slut får ett gälgrepp på Gäddan ser jag att det är samma fisk som Martin fångade bara få minuter tidigare. Ett rejält sår på ena sidan gör det enkelt att identifiera fisken. Gäddan återfår snabbt friheten, vägning och mätning är överflödigt.
    Återfångst inom loppet av några minuter. 7,8kg - 97cm

Under en intensiv halvtimme landar vi totalt nio gäddor med fin snittvikt. De flesta ligger mellan 3 och 5kg och erbjuder pigga fighter.
    Riktigt kul fiske idag. 3h fiske som resulterade i 15 Gäddor med fin snittvikt.
    Förhoppningsvis blir det ett pass under veckan som kommer.
    Martin: 9st med topp på 7,8kg
    Anders: 6st där de två största vägde 7,25 och 7,8kg

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 149 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 052 visningar
0 gillar