gavleoring: Laddad! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Laddad!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Laddad!

[FONT=Verdana]Allt var packat igår, termosar framställda och till och medkläderna låg i en hög med lager ett överst. Laddad! Vi hade bestämt oss för attskita i våra vanliga ställen och pröva ett annat som vi pratat om tidigare attpröva. Denna sjö har landat mycket grov gädda genom åren men idag har ryktetfalnat och det fiskas inte alls särskilt mycket där. Vi klev upp redan klockanfem och var på is strax innan sju. 8.20 kom första fällningen, Håkan var förstvid donet som gick något sakta varv för att sedan stanna helt. Några minutergick och tillslut chansade han och landade en relativt smal gädda med ett storthuvud på 5,4 kg. Jag sprang på tre fällningar men bommade varje. Kände hursjälvförtroendet rann ur mig. På eftermiddagen hade Håkan lyckas landa någratill, största på 2,5 och det verkade rätt trögt. [/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana]Håkan ställde sig upp och kollade på donen åt höger, i sammastund ser jag hur det doppar på ett don åt vänster. Som den snälla flickvän jagär så puttar jag bort honom i ren reflex och springer. Rullen bara går då jag kommerfram. 6 kg stannar vågen på. Nästa fällning är Håkans och han landar en snipa. Viser hur en fjäder doppar och på något vis måste öglan ha dragits åt men släpperprecis då jag kommer fram. Det fullkomligt sprutar ut lina och hjärtat hopparupp i halsgropen. Efter ett tag lyckas jag konstatera att jag tagit dagens tvåstörsta av våra sex gäddor. Av dessa var alltså hälften över 5 kg, det tycker jagär riktigt bra. '[/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana]Allt är packat, termosar framställda och kläderna i en hög, färdigaatt jäktas på för att slänga sig i bilen imorgon för ytterligare en dag, denna gångi en sjö bredvid dagens. Om det nu är möjligt så är jag ännu mera laddad inför imorgon.[/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana]Till veckan skall jag åka och fiska med en riktigt grym personsom har många fina gäddor och gösar på sin meritlista. Jag låter det vara en hemlighetså länge med vem, men det ska bli otroligt spännande.[/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 008 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 132 visningar