parabellum: 120120 Mer mete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120120 Mer mete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120120 Mer mete

Både jag och Martin tog ledigt under eftermiddagen för att meta lite i samma å som sist. Dagen innan var jag i en annan å där vi sett mycket betesfisk och la i en mörtstuga. Som lockbete i stugan användes talgbollar som vanligtvis används för att utfodra fåglar under vintern.
    Vid lunchtid åkte jag ner för att vittja stugan och den hade levererat. Ett hundratal betesfiskar hade lockats in i stugan och de finaste valdes ut, övriga fick simma tillbaka.
    Metet i ån levererade omgående vars en Gädda. Martins fisk mätte 93cm och uppskattas till cirka 6kg.
    Ovägd Gädda, 93cm

Fisket längs den sträcka som vi fiskat tidigare var inte alls lika framgångsrikt som senast och vi bestämde oss för att utforska en annan del av ån. Under vår utforskning nedströms tog vi fyra Gäddor av mindre kaliber. Vi fortsatte därefter att fiska i det område där vi tagit större fiskar tidigare och när vi gav upp vid 16.00 så hade vi landat 6st Gäddor var. Fiskarna varierade i storlek mellan cirka 1kg och 6kg. Martin fick en bekräftad återfångst då en halvblind Gädda först missade hans betesfisk för att sedan kliva på igen. Gäddan fångades även den 13 januari.
    En av tolv gäddor under dagen

Efter fisket gjorde vi en kortare*rekognoscering*uppströms samt vid en mindre sjö i närheten. Sjön såg riktigt het ut och det blir definitivt provfiske här någon gång i framtiden.
    Summering 2012
    Anders: 28
    Martin: 18
    Totalt: 46

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 163 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 068 visningar
0 gillar