SalmoTruttaSyd: Med kuling i ryggen och ett antal tjuvnyp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SalmoTruttaSyd: Med kuling i ryggen och ett antal tjuvnyp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SalmoTruttaSyd: Med kuling i ryggen och ett antal tjuvnyp!

[FONT=Trebuchet MS]Dagen började med enhundpromenad i Rörsjöparken innan dagens första solstrålar hade visat sig. Närjag väl satt i bilen och rullade ut ur staden såg jag hur syd östra Skånefärgades rött av en ny dag. Ur radion strömmade Led Zeppelin och ute hade detredan börjat blåsa. Jag anade att detta skulle bli en dag i hårdrockenstecken.[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]Väl framme påsydkusten passerar jag fiske plats efter fiske plats och inser att jagverkar vara helt själv. Vid ett sådant tillfälle slår tanken en; jag är nog helt galen eller en väldigt dumdristigfiskare! Kanske både och! Det var trots allt lovad kuling till lunch. Påförsta platsen är vågorna redan höga, men det är fin färg i vattnet. När havetvisar sig från sin otrevligare sida är man ganska lite som fiskare och detgäller att inte utmana ödet. Jag tar mig fram längs strandkanten och kastar aven längre sträcka. Mycket rörelse vilket borde betyda mycket syre i vattnet.Positivt i mina öron och jag hoppas på fisk.[/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS][/FONT][FONT=Trebuchet MS]Jag får kapituleraoch ge mig iväg på nya jaktmarker. Tar sikte på en vik som oftast hållersig lugn vid sydvästlig vind. Mycket riktigt ser det spännande ut! Vattnet är grumligt,men med tillräcklig sikt. De kraftiga vågorna bryter precis utanför vilketskapar ett spännande bakvatten. I min värld borde öringen vara hemma. Vadar utlängs ett rev så jag har kuling och vågstänk i ryggen. Med bra jacka ochvindtät tröja bjuder situationen på ett mycket behagligt fiske. Djupt försjunkeni mina tankar registreras plötsligt ett hugg som väcker paralyseringenobarmhärtigt. Nästa omgående tappar jag kontakten då det är svårt att vara alerti det stormiga vattnet. Tiden går och jag förflyttar mig och upplever några spönyptill. Svårt att avgöra om de var försiktig öring eller krockande stenar. När osäkerhetenär ett faktum kan det kvitta. Strax innan lunch får jag vifta med den vitaflaggan då underskylt regn tränger sig in på kroppen. [/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]En spännande fiskedaggick mot sitt slut där jag njöt av att ha kusten för mig själv![/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
990 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 905 visningar