Jahaja då var det dags igår för att dra å svinga lite fluga och det bar av mot Butorp för att försöka dra nån regnbåge. Vädret var soligt men blåsigt och em/kvällen börja med att glömma mackorna, jaha de e en sånn dag tänkte man. Väl på plats var det bara att rigga å börja svinga. Solen stekte och den fina flugfiske tekniken lyste med sin frånvaro, men det dröjde inte länge innan det nappa. Linan låg som ett S och jag hade inte hunnit få koll på grejerna, helt plötsligt var linan sträckt och spöt böjt. Yes där satt den, kanske inte det snyggaste sättet men den satt där. Längre bort hör man farsan "-Men va fan, varför skulle du bli med.". Aja en liten båge vare iaf, det vart totalt 3 st för min del och farsan fick nöja sig med att få frisk luft
. Nöjd å hungrig var jag när det var det dags att åka hem. Alla 3 regnbågar fick gå tillbaka å växa till sig
P.s Imorgon bär det av med fiskebussen till Helnessund för lite rejälare fiske, det är jag Kimothy, Nikolai och Tim som drar för att fiska lite Hälleflundra
Uppdateringar om detta lär synas hela veckan. Peace.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
. Nöjd å hungrig var jag när det var det dags att åka hem. Alla 3 regnbågar fick gå tillbaka å växa till sig
P.s Imorgon bär det av med fiskebussen till Helnessund för lite rejälare fiske, det är jag Kimothy, Nikolai och Tim som drar för att fiska lite Hälleflundra
Uppdateringar om detta lär synas hela veckan. Peace. Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)