Andreas Holmström: Mia's första gäddor, då tar hon mitt och sitt PB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Mia's första gäddor, då tar hon mitt och sitt PB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Mia's första gäddor, då tar hon mitt och sitt PB

Efter att ha tagit en välbehövlig sovmorgon till kl 8 så gjorde jag och Mia oss klara för att åka iväg och ismeta, då det fanns en hel del mört kvar från de två tidigare turerna.
    Vi kom på plats strax innan 10 och hade bestämt oss för att bara köra på ena sidan sjön.
    När vi riggat andra spöt och gått en bit för att rigga det tredje så plingar det. Hade inte gått mer än en minut så kom första fällningen. Frågade Mia om hon ville ta över efter att jag gjort mothugget och det var hon inte sen på. Var en mindre gädda i andra änden som var perfekt att lära/känna mot. Vart en riktigt glad tjej som tog sin första gädda någonsin.

Efter en kort stunds pimplande så plingade det igen. Den här gången var det min tur då vi bestämt oss för att ta varannan. Ännu en liten rackare som fick simma tillbaka.

Efter det så blev det en missad av Mia men nästa satte hon. Synd vi inte tog varannan fällning kan jag tänka så här i efterhand, men vilken glädje att få se min kära sambo i aktion med spöt.
    Jag började filma medan Mia sprang mot spöt och hon gör ett fint mothugg och det visar sig vara en större motståndare i andra änden.
    Efter lite hjälp med att ställa in motståndet på rullen, och handledning, så landar hon efter ca 5 minuter en rackare på 4,5 kilo.
    Lär säga att jag både blev avundsjuk och stolt på samma gång. Men mest stolt.
    Mia med sitt PB, ~4,5 kg
    Hon ville inte hålla i gäddan själv ännu så blev fotografering med vågen som hjälp. Nu lär jag verkligen införskaffa en digitalvåg så man kan få exakta vägningar.
    Sedan var hon så snäll och tog en bild på mig med hennes fisk, då hennes mobilkamera är mycket bättre så visar den bilden de fina färgerna på fisken betydligt bättre.

Alla fällningar kom inom den första timmen så då blev det en del springa av, men sedan var det dött resten av dagen. Hoppas att jag lyckas få Mia sugen på att följa med betydligt fler gånger framöver nu.
    Ser till kommande vecka fram emot att få följa med på kvällsfiske efter lake, något jag aldrig tidigare provat på.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
986 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 844 visningar