[FONT=Verdana]Teorin blir att det är just det, vinter.Jag tror att fisket påverkas rejält av all den snö som nu kommit. Ljuset itunneln skymtas ändå när man faktiskt, som idag kan sitta ute tills fyra utanatt behöva tända pannlampan på vägen tillbaka till bilen. Imorse var vi rättsena ut på isen men 8.30 kom första fällningen och veckans största på ca 4kgfick komma upp på isen för att sedan vinka tillbaks med stjärtfenan ochförsvinna ner i vattnet igen. Vi fick två stycken till, det var allt. [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]I tisdags eftermiddag hämtade jag Cecilia Grönberg(gösdrottningen) på tåget, då det nu var min tur att bjuda henne på fiske. Vibörjade kvällen med att åka ut på viken för att pimpla lake, något som var nyttför henne. Innan vi åkte ut så frågade Cissi om det var huggaranti? Ja, 85 procent garanti, ungefär lovade jag. Jinx! Håkan fick tre, jag fick en och stackarsCissi som åkt ända ifrån Skutskär fick inte en ända. Till vårt försvar så vardet 19 grader kallt och fisketuren varade inte särskilt länge, vi fick isa urhålen så ofta att man nästan fick träningsvärk i armen. [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]På onsdagen åkte jag och hennes majestät till ett vatten därjag vet att det finns stor gädda. Haha, Jinx igen! Jag fick en snipa och Cissitappade en i hålet. Pinsamt var ordet. Nu kommer hon bergis aldrig vela fiskapå min hemmaplan mera. Jag får försöka lura henne att börja flugfiska Harr medmig i sommar istället, de har de inte så mycket av där nere vad jag vet. [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]När jag ändå skriver så vill jag bara påpeka att ofta närjag läser andras bloggar, fiskesidor och forum upplever det som att det snackasväldigt illa om människor. Jag har alltid som flugfiskare tyckt att det oftakan vara en ”prylsport” och tugget i älvarna kan vara riktigt hårt. Det snackasmycket skit. Jag har på något vis tyckt att annat fiske, framförallt gäddfiskehar haft en snällare jargong. Jag vet inte om det handlar om avundsjuka ellerhögmod men vafan är det för fel då fiskare måste hålla på klanka ner påvarandra. Det spelar ingen roll hur duktig du är, det finns alltid, alltid desom är bättre. Att vissa ständigt måste påpeka andras fiske och vara rent,jävligt elak gör mig riktigt förbannad. Alla får naturligtvis ha en åsikt mendet är inte alltid man måste berätta den för hela världen. Sluta snacka skit omvarandra och lägg energin på att fiska istället, eller förvalta det underbarasportfisket som vuxit fram i Sverige de senaste åren. Utan de duktiga fiskaresom finns, så hade det inte vart så stort som det faktiskt är. [/FONT]
[FONT=Verdana]Nästa helg åker vi ner till Marma för att delta i ismetestävlingen som hålls där på lördagen. Om det är någon som ska dit så hälsa gärna.[/FONT]
[FONT=Verdana]Kram och skitfiske[/FONT]
[FONT=Verdana]Jessica[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)