parabellum: Jerkutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: Jerkutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: Jerkutrustning

Nu när man går och väntar på att vårfisket skall dra igång så tänkte jag presentera den utrustning jag fiskar med. Vi börjar med den vanliga jerkutrustningen. Eftersom jag precis bytt spö så tar jag med både det nya och det gamla.
    Team Daiwa Luna 253L
    Rullen är tillverkad i Japan och håller högsta klass. Otroligt skön att fiska med och riktigt snygg. 11 brickors slirbroms och en underbar vev. Har efter två år lyckats slita ut IAR-lagret men beställde ett nytt via Mike’s Reel Repair. En fantastisk rulle som rekommenderas varmt.
    Daiwa Luna Predator 6101 XHFB
    Senaste tillskottet i arsenalen. Ett lite längre jerkbaitspö (6,9 fot) klassat för 130-180g. Enligt mig felklassat och fiskar bäst med beten mellan 50-120gr men kastar tyngre vid behov. Tämligen nytt därför svårt att ge ett ordentligt omdöme men det lilla jag använt det gillar jag.
    Strike Pro Contest
    Tvådelat spö på 6,5 fot klassat för kastvikter upp till 150g. Jag anser att spöet fungerar bra på kastvikter mellan 35 och 100g. Lite svampigt vid fiske med tyngre beten.
    Kringutrustning
    Fiskar nästan uteslutande med egentillverkade flourcarbon-tafsar. På rullarna sitter 0,36mm StrikeWire.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 136 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 039 visningar
0 gillar