Tyst hav - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tyst hav

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tyst hav

    Tyst hav av Isabella Lövin, Ordfront, 2007.

    OK, den här boken har några år på nacken men är ändå skrämmande aktuell. Den handlar om hur politiker på olika nivåer låtit haven skövlas på fisk och gav mig nya infallsvinklar på den eländiga fiskesituationen i min älskade Östersjö. Deprimerande läsning men utan tvekan den viktigaste fiskebok som kommit ut det senaste decenniet. Läs den! Fundera sedan över vad som verkligen är viktigt. Det är ju sk supervalår i år...

  • #2
    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Tyst hav av Isabella Lövin, Ordfront, 2007.

    OK, den här boken har några år på nacken men är ändå skrämmande aktuell. Den handlar om hur politiker på olika nivåer låtit haven skövlas på fisk och gav mig nya infallsvinklar på den eländiga fiskesituationen i min älskade Östersjö. Deprimerande läsning men utan tvekan den viktigaste fiskebok som kommit ut det senaste decenniet. Läs den! Fundera sedan över vad som verkligen är viktigt. Det är ju sk supervalår i år...
    Jag har inga invändningar öht mot ditt inlägg.
    http://www.fiskesnack.com/forum/show...light=tyst+hav
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

    Kommentera


    • #3
      En överdriven bok med flera felaktiga uppgifter. Får mig att tänka på ordspråket. Tro inte på allt du läser.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
        En överdriven bok med flera felaktiga uppgifter. Får mig att tänka på ordspråket. Tro inte på allt du läser.
        Vilka uppgifter är felaktiga?
        Vad är överdrivet?
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          En överdriven bok med flera felaktiga uppgifter. Får mig att tänka på ordspråket. Tro inte på allt du läser.
          Vad ska man läsa istället då? OM man vill bli korrekt informerad? Fiskeriverket kanske har gett ut någon publikation? Eller Svensk Fiske? Greenpeace?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Tyst hav av Isabella Lövin, Ordfront, 2007.

            OK, den här boken har några år på nacken men är ändå skrämmande aktuell. Den handlar om hur politiker på olika nivåer låtit haven skövlas på fisk och gav mig nya infallsvinklar på den eländiga fiskesituationen i min älskade Östersjö. Deprimerande läsning men utan tvekan den viktigaste fiskebok som kommit ut det senaste decenniet. Läs den! Fundera sedan över vad som verkligen är viktigt. Det är ju sk supervalår i år...
            Har redan bestämt mig för vad jag skall rösta på.......och det blir inte på självgode Eskils parti......

            /S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
            29 svar
            4 472 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Arbetar...
            X