viken är den bästa tidiningen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

viken är den bästa tidiningen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• viken är den bästa tidiningen

hej jag har köpt en massa tiningar jag undrar bara viken som är den bästa fiske tidingen för en nybörjare (ursäkta stavning)

Du blir nog ingen bättre fiskare av att läsa en massa tidningar. Erfarenhet får du av att praktisera fiske. Tidningar kan ge bra tips om beten men det mesta handlar om att hålla marknaden i gång. En annan sak jag har märkt med fisketidningarna är att ju längre bort (och dyrare) ett fiskevatten är, desto bättre är det. Men fiske handlar inte om att samla en massa trofeer och exotiska stämplar i passet. För min egen del handlar det om livskvalitet. Och till frågan om vilken tidning du ska välja. Välj den du tycker bäst om. Det finns ju några att välja mellan. Jag läser Allt om flugfiske, men det är mer en slump att det blev den. Jag tycker att det är onödigt att prenumrera på mer än en tidning om fiske. De är ju ganska dyra.

Skitfiske på dig.
    Hellre en pilsner i handen än tio på krogen,

Kommentera

Håller inte med om att man inte blir en bättre fiskare om man läser fisketidningar.
      Jag har fiskat sen jag var ett par år gammal och tycker fisketidningar är nyttiga och jag värderar kunskapen jag tagit till mig av dessa...

Det bästa är att köpa lösnummer, genom att läsa vad tidningen har för artiklar i affären är bättre än att köpa grisen i säcken...
      Om jag inte är intresserad av det tidningen i huvudsak handlar om så är det ju onödigt att köpa den.
      Jag prenumererade på en onämnd tidning i många år och kanske 1/3 av artiklarna var intressanta.

Kommentera

Har prenumererat på Fiskejournalen, Fiske För Alla och Fiskefeber samtidigt och jag tycker att det står om precis samma saker i Fiskejournalen och Fiske För Alla så jag har slutat att köpa dom. Fiskefeber har långa och oftast intressanta artiklar för alla sorters fiskare så den är mitt självklara val. Dessutom prenumererar skolan (Sävenfors vattenbruksskola) på alla de här tidningarna så jag kan lika gärna läsa där.

Kommentera

Nog lär man sig en hel del av fisketidningarna.

Varje årstid har sitt fiske och det speglar tidningarna så gott de kan och har utrymme för. Ibland kan de råka ha gjort samma prioritering men ofta täcker de tillsammans hela bredden av det aktuella eller det snart kommande fisket.

Om man som jag snöar in på en viss metod eller vissa arter är det stor risk att ingen tidning ger en något nytt men ibland kan tips avsedda för andra tekniker ge en impulser som gör att man ytterligare kan förbättra sin egna metod. Att söka kunskap på bredden ger en ett stort allmänkunnande som lägger en bra grund att bygga spetskompetensen på.

Var nyfiken! Sök i alla media efter kunskap!
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
          37 svar
          11 357 visningar
          3 gillar
          Senaste inlägg hanlof
          av hanlof

Startad av matswilander67, 2026-07-19, 14:14
          1 svar
          207 visningar