Tänkte testa att bli frilansare åt en fisketidning :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tänkte testa att bli frilansare åt en fisketidning :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tänkte testa att bli frilansare åt en fisketidning :)

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Tjohej! Mitt första inlägg här så tänkte göra det lite större än vanligt Heter Roger och är 25 bast och har nu som sagt tänkt börja skriva för en fisketidning. Har för tillfälligt inget jobb så hade varit nice att få in lite pengar för detta med
    Kommer att ta en cykelresa längs Österlen och leta upp lite gårdar med bra åar som är privata sen prata med ägaren och köra en lite intervju för att få fiska där sen :P Kommer komma med mer info eftersom det kommer frågor och jag snackar med tidningarna :p Skall ringa Flugfiske för Alla nu igen, gl till mig ^^
    Ha det göttans!
    [/FONT]
    Bifogade filer
    21
    Ja för fasen!
    4,76%
    1
    Jodå men inte 20 lax
    23,81%
    5
    Kanske
    19,05%
    4
    Neh tror det blir svårt...
    28,57%
    6
    Inte en chans i helvete!
    23,81%
    5

The poll is expired.

Såna lite halvcrazy projekt går det säkert att få med i tidningen om du är bra fotograf och även kan skriva på ett sätt som lockar läsare.

Jag skriver själv om fiske för div tidningar men mest lokaltidningar och det går väl rätt hyffsat men verkligen ingenting som man lever på. Har mitt företag vid sidan av.

Du kan nog räkna med att få ca 1000 + moms per sida i de flesta fisketidningarna men konkurrensen är ju rätt hård, men som sagt lite egna projekt som kanske ingen annan gjort tidigare kan du säkert få med. Men jag skulle nog inte räkna med att dra in 20 + moms under sommaren.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Uppdatering!

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Har nu pratat med Flugfiske för Alla och dom var väldigt intresserade av något om Skåne
      Tack Robert för tipsen och infon, lär bli behövlig Vill inte dra in så mycket pengar på detta heller, men hade varit skoj. Har företag vid sidan om också, eller väldigt nystartat ^^
      Vill mest täcka reskostnader, hotell/stuga, mat och sen något annat skoj man vill göra på resande tass =)
      Ha det mos alla!

[/FONT]
      Senast ändrad av RaGGiY; 2010-05-31, 16:03.

Kommentera

Ursprungligen postat av RaGGiY Visa inlägg
        [FONT="Lucida Sans Unicode"]Har nu pratat med Flugfiske för Alla och dom var väldigt intresserade av något om Skåne
        Tack Robert för tipsen och infn, lär bli behövlig Vill inte dra in så mycket pengar på detta heller, men hade varit skoj. Har företag vid sidan om också, eller väldigt nystartat ^^
        Vill mest täcka reskostnader, hotell/stuga, mat och sen något annat skoj man vill göra på resande tass =)
        Ha det mos alla!

[/FONT]
        Om du skall skriva ett reportage om någons vatten så kan du kanske få dig gratis boende en natt om du frågar. Det är ju som reklam för deras ställe också.......
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
          Om du skall skriva ett reportage om någons vatten så kan du kanske få dig gratis boende en natt om du frågar. Det är ju som reklam för deras ställe också.......
          [FONT="Lucida Sans Unicode"][/FONT]Väldigt sant Finns ju alltid trevligt folk och folk som är sura som fan. Men några skall man väl träffa under 1 vecka på en cykel :P
          Skall ju campa annars vid vattnena, blir ju karpfiske i Vittsjö med. Sen blir det väl mest fluga efter bäcköring och stående öring i strömmande vatten och flytring efter gädda, abborre o regnbåge, men man får ju ha lite planerat :P

Kommentera

Hej RaGGiY hur gick de me resan o skrivandet o bidde de några laxar ? ha de gott
            Vattnet e alltid blött

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
              Såna lite halvcrazy projekt går det säkert att få med i tidningen om du är bra fotograf och även kan skriva på ett sätt som lockar läsare.

Jag skriver själv om fiske för div tidningar men mest lokaltidningar och det går väl rätt hyffsat men verkligen ingenting som man lever på. Har mitt företag vid sidan av.

Du kan nog räkna med att få ca 1000 + moms per sida i de flesta fisketidningarna men konkurrensen är ju rätt hård, men som sagt lite egna projekt som kanske ingen annan gjort tidigare kan du säkert få med. Men jag skulle nog inte räkna med att dra in 20 + moms under sommaren.
              Och jag som trodde att man var tvungen att vara med i 10-klubben innan man fick skriva om fiske
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

HAHAHA Brunte du är ta me fan över allt och terrar HAHAHA

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
                  Och jag som trodde att man var tvungen att vara med i 10-klubben innan man fick skriva om fiske
                  Haha....Sveriges mest kända chefredaktör på en fisketidning, alltså Martin Falklind, har ju fångat mindre gädda än mig. Men till skillnad från Martin som kan fiska det mesta så är jag mest en klant.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
                  37 svar
                  11 195 visningar
                  3 gillar
                  Senaste inlägg hanlof
                  av hanlof

Startad av Flugfisket, 2025-07-08, 14:25
                  1 svar
                  178 visningar