Fisketripp med 10 årig son,tips sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketripp med 10 årig son,tips sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketripp med 10 årig son,tips sökes

Hej på er

Jag ska ta grabben på en liten fiske weekend nu den 1:a Juni och jag skulle vilja ha förslag på resmål.

Tanken är att vi ska slänga in tarpen och sovsäckarna i bilen och åka 2-3 timmar från Stockholm för att fiska lite med Fluga, spinn och mete.

Mina tankar är nån put and take fiske där chanserna ökar för honom att få fisk.

Vi har inga problem med att åka runt till olika sjöar eller vattendrag men vi vill ha lite vildmarksliv på köpet, inte för nära civila , det bästa han vet är att vakna och sen gå ner till vattendraget och börja fiska direkt.

ordet är fritt

mvh mattias

Malingsbo-Kloten

Vill du slippa campingen som är liten och gemytlig med fiske på området kan du åka upp kring scouternas område, där har du fina sjö och strömsträckor. Hedströmmen går genom området så fint öringfiske finns. Annars har du mängder med P&T-vatten att blöta krokarna i. Finns en hel del tjärnar med +5 kgsfiskar i. Öring/regnbåge/bäckröding (i nån av sjöarna finns naturlig röding!)
    Hyr båt/kanot i Malingsbosjön som hyser riktigt stora gäddor och abborrar...

Annars finns ju Smedjebacken, fast där har jag inte varit själv ;-)

Kommentera

Låter härligt! Jag vill också åka iväg med barnen, men jag har två grabbar, en på 9 år och en på 7,5 år. Min äldsta är galen i fiske precis som sin pappa, och min andra BLIR lika galen på fisket precis som sin mamma (if you catch my drift?) Helt ointresserad! Ett dilemma! Haha!

Tiveden kanske skulle kunna vara något:
      -Visa hänsyn
      -Skräpa inte ner
      -Hantera fisken varsamt
      -Respektera gällande fiskeregler
      -Ha kul!

Kommentera

Norr om stan har du Fyrväpplingen som både har stugor och campingmöjlighet http://www.fyrvapplingen.nu/

Ute på Värmdö har du Kvarnsjön (endast flugfiske) och Mellansjön http://www.sportfiskarna.se/Stockhol...2/Default.aspx Går att campa i skogen där och tycker det är fina områden. Till mellansjön skulle jag iaf hyra roddbåt. Campa ute nu när det är sol väldigt sent är oslagbart.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
        7 svar
        683 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri  
        Startad av Flytringsfiske_Helsingborg, 2022-08-05, 15:24
        7 svar
        579 visningar
        0 gillar