Fiske runt Uppsala - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt Uppsala

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske runt Uppsala

Hallå!
    Jag är 27 år gammal och flyttade för cirka 1,5 år sedan till Uppsala då min sambo började plugga här. Hon har dock inte samma fiskeintresse som jag, så oftast får jag stå och harva själv. Om någon är sugen på att haka på en tur så hojta gärna till! Jag gillar allt inom fiske, där bottenmete är en av favoriterna, men brukar även ägna mig en hel del åt trolling, jerk och spinnfiske. Ser även fram emot pimpel/angel-säsongen på Ekoln! Jag har precis plockat upp båten från Östergötland, så den ligger inte i sjön i år. Dock kommer jag alltså ha båt kommande säsong. Ha det gott!

Mvh Linus

Tjena. letar alltid nya fiske sätt att testa och nya fiskekompisar. Bor i Sala ca 6 mil från Uppsala.
    Är 24 bast och bor här med min flickvän och våra två katter. Försöker fiska så mycket jag kan och är peppad på alla typer av resor och utflykter! fiskar allt från vanligt spinnfiske, jerk, lite mete (inte så mycket dock men kan bli mer då jag gillar det men inte mina andra fiskevänner). Fiskar främst gädda, borre och ädelfisk men jag testar gärna på nytt och andra fiskearter.

MVH Micke

Kommentera

Hej!
      Treeeevligt! Jag är sugen på att ta en tur ut till Fyrväpplingen (p&t-sjöar) och bottenmeta regnbåge lite innan isen kommer. Det kanske vore något? En ganska obekväm företeelse iofs..! Annars går ju gösen in grundare i Ekoln nu på senhösten så man kommer åt dom från land. Det kan bli härliga pass ute vid Skarholmen då. Enda kruxet för gösmetet är att jag inte har någon fast leverantör av betesfisk, och båten min ligger inte i sjön. Det går ju att köpa färsk strömming annars.. Jag jobbar lite omväxlande tider så jag är anpassningsbar för tillfälle! Gösfisket är enklast att genomföra och kräver ingen förplanering. Det är bara 15min i bilen från Uppsalas centrala delar där jag bor. Så hojta till om du blev sugen på det eller Fyrväpplingen så styr vi upp det!

Kommentera

Jag kan rekommendera ån! ... har sett mången student stå och fiska där Bara några veckor sen sist faktiskt. Hur bra kan det vara egentligen?

Nej men skämt åsido, jag var ute några gånger på mälaren utanför sunnersta i somras, lystnanäng.. helt ok, för en stockholmare
        Senast ändrad av JesperAhl; 2012-12-05, 23:38.
        Boka hotell

Kommentera

Fyrisån funkar absolut.. Iaf om man vill bottenmeta stor braxen eller flötmeta stor borre.. Dock norr om stan, åt Björklinge vid flygfältet där! Sen har jag dragit några gäddor söder om stan i ån också, vid utloppet i mälaren ungefär. Men det är ju nära reningsverket så känns lite läbbigt

Kommentera

missa helt att du svarat och nu har väl isen lagt sig där?

Kommentera

Tjenare igen!
              Japp, Fyrväpplingen är stängt och öppnar 5 januari igen för isfiske Jag har inte varit ute vid Skarholmen något de senaste veckorna, men antar att det fryst på in mot land iaf.. Det är bara att vänta ut isfisket i Ekoln! Det kommer bli grymt..

Kommentera

Hej!

Även jag hakar gärna på om det blir av nått isfiske, hade planer på fyrväpplingen nu i helgen men premiären blev uppskjuten pga brist på is.

Har större delen av ungdomsåren fiskat gädda och abborre, de senaste åren har jag varit mer intresserad av fjällfiske efter öring och röding. Efter första fjällvandringen testade jag fisket i Örsjön och fyrväpplingen men blev lite besviken över fiskens brist på kamplust. Dock sugen på att lära mig fiska efter bland annat Gös och att komma igång med isfiske.
                Bor centralt i Uppsala, utrustningen består av ett antal pimpelspön och spinnspön.
                30år

Kommentera

Ursprungligen postat av svedinaren Visa inlägg
                  Hej!

Även jag hakar gärna på om det blir av nått isfiske, hade planer på fyrväpplingen nu i helgen men premiären blev uppskjuten pga brist på is.

Har större delen av ungdomsåren fiskat gädda och abborre, de senaste åren har jag varit mer intresserad av fjällfiske efter öring och röding. Efter första fjällvandringen testade jag fisket i Örsjön och fyrväpplingen men blev lite besviken över fiskens brist på kamplust. Dock sugen på att lära mig fiska efter bland annat Gös och att komma igång med isfiske.
                  Bor centralt i Uppsala, utrustningen består av ett antal pimpelspön och spinnspön.
                  30år
                  Tja!
                  Absolut, the more the merrier! Tur du inte åkte dit, för det är stängt på fyrväpplingen för tillfället. Preliminärt öppningsdatum är 12:e januari som det verkar nu. Vad gäller isfiske så brukar jag vara rätt klassisk av mig och pimpla medan man har i ett par angeldon med knallkork. Skickar ett privat meddelande med mitt mobilnr, så är det bara att slänga iväg ett sms om du får värk i motrycksarmen!

Kommentera

Bumpar denna tråd!

Båten ligger i Ekoln/Mälaren nu, så vill någon ta upp ett säte är det fritt fram! Tänkte åka ut och vertikala lite i skrivande stund. Tjohej!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
                    7 svar
                    683 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av Flytringsfiske_Helsingborg, 2022-08-05, 15:24
                    7 svar
                    578 visningar
                    0 gillar