Åsnen är helt okej gössjö, dock lite väl mkt yrkesfiskare som nätar men de tas ett par stora per år har jag för mig. Mestadels utanför hulevik är väl bästa ställena, finns ett par stora djuphålor där, utanför kalvsviksfjorden likaså. Tog en skaplig borre i kalvsviksfjorden på 600g och i den fjorden ska de finnas bra med aborre. Sen har du ju helgasjön, men den kan jag inget om, vet bara att de ska finnas gott om gös där.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
semestern 2015, vart ska man traila båten ? gös,abborre
Collapse
X
-
Hej Jens;Ursprungligen postat av Jenssa Visa inläggHejsvejs!
Funderar över vad semestern ska ha att erbjuda å hade tidigt planer att traila båten till norge för å prova lite rejälare fiske.. Dock så verkar de vara dåligt med folk som vill haka på.. Så nu e frågan, Vad har ni för tips ?
Fiskar i dagsläget bara gädda och i sällsynta fall man märker att abborren är på g. så All typ av fiske är intressant.
Är sugen på Gös, abborre etc.
Funderar på Skagern, unden, vänern , bra för gösen?
bor i södra sverige å här har vi varken gös eller "bra" insjöar.
Bara bomba på med förslag !
Mvh Jens
Följ mina tips nedan och du kommer aldrig att ångra dig!
Traila båten till Åmål och hyr en stuga på Örnäs Camping för att fiska Lax och Öring i Vänern. Bästa tiderna för Laxfiske i Vänern är månaderna april och maj på våren samt oktober, november och december på hösten...
När det gäller säkra fiskeområden, fisketeknik och fångstsäkra beten ställer jag alltid upp med tips och goda råd.
Go for the Big Salmons!
http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm
Old Firehand
Kommentera
-
Tack för tipset !
Detta ska jag kolla vidare på !
fick erbjudande om att hyra stuga med bryggplats runt skagern å hade då även tänkt prova vänern, de var ju dock mitt i sommarn men de går ju å vara ledig tidigare än så
både lax å gösen är helt nya vatten för mig å är väldigt intressant !
hur är de med större borre i vänern ? vi har överlag taskigt med borre här nere men hade några eldoradodagar i sommar med flera borrar på över kilot med topp på 1.8 som polarn tog... Men extremt sällsynt som sagt.
Å tror att När de är första gången man jagar gös eller lax får man nog vara beredd å ha utrustning med sig för å jaga annat då man lär gå bom rätt hårt :P
Kommentera
-
Fan det här meddelandet hade jag missat.. Svaret blir kort, är det gös ni vill ha är jag en dålig guide men som sällskap i båten kan jag ställa upp på om tid finns;-)Ursprungligen postat av Jenssa Visa inläggDu ligger ju inne på många bra ställen för just gösen.... Du guidar mig + nån polare lite i sommar så guider jag dig när du ska neråt hit te karlskrona å bända gädda ?
Ja om nu inte planerna ändras åt flugfiskeland..
Kommentera
-
Jau semestern över å tyvärr blev de ingen tripp då ingen kunde haka på.
Jag själv gav mig dock ut på lite vatten här runt ikring istället så nu har jag helt nya arter på fångstlistan.
Bäcköring
stationär öring
Gös
Jäfla tur jag inte drog någonstans också... Båtmotorns växelhus skar igår å de kan ja ge mig fan på hade hänt om jag varit på semester :P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inläggJa nog finns det fler.
Jag börjar namedroppar lite; nömmen, solgen, ylen, nätaren(där gällande svenskt rekord togs i somras), rusken, ryssbysjön, Bunn, säbysjön, ralången (tack fonzie), sommen, åsnen, tenhultasjön(tss).
Kan tillägga Anebysjön, Flisbysjön som ingår i Svartåns vattensystem o som även rinner genom Ralången.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
|
7 svar
683 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg