fiska i medelhavet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiska i medelhavet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiska i medelhavet

Hej!

Jag skulle vilja ha lite tips på några bra fiska samt fiske ställen i medelhavet tänkte åka ner till nått ställe i agusti. hur är de med fiske saker på flyget mm hur många spön får man ta med sig hur är de med som sakt fiskekort i havet.

vilka beten är bra i havet tänkte köpa upp mig på lite wobbler djup och yt gånde samt likadant på jerkar.

lite bilder i detta forumet på fisk man ska undvika att få upp å sånna man vill ha upp är inte så jätte duktig på fiskar utomlands så gjärna bilder så man ser hur dom ser ut mm..

MVH
    Cheers

Ursprungligen postat av jerkidiot Visa inlägg
    Hej!

Jag skulle vilja ha lite tips på några bra fiska samt fiske ställen i medelhavet tänkte åka ner till nått ställe i agusti. hur är de med fiske saker på flyget mm hur många spön får man ta med sig hur är de med som sakt fiskekort i havet.

vilka beten är bra i havet tänkte köpa upp mig på lite wobbler djup och yt gånde samt likadant på jerkar.

lite bilder i detta forumet på fisk man ska undvika att få upp å sånna man vill ha upp är inte så jätte duktig på fiskar utomlands så gjärna bilder så man ser hur dom ser ut mm..

MVH
    Cheers
    Du får ta med dig hur många spön som helst, det är bara en kostnadsfråga.
    Spön skall nämligen checkas in som bagage, går ej som handbagage längre.
    Många åker till Kroatien för att fiska, så jag skulle föreslå det.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

menar du att de kostar extra för att ta med spön eller menar du att det kostar att köpa spön hehe okej då har jag svar på de iaf... jo tjejen vill att vi ska bila ner till kroatien å då kan man packa hela bilen full hehe..

Kommentera

menar du att de kostar extra för att ta med spön eller menar du att det kostar att köpa spön hehe okej då har jag svar på de iaf... jo tjejen vill att vi ska bila ner till kroatien å då kan man packa hela bilen full hehe..
        Du får ha med dig så många spön du vill, men räkna med extra kostnad då flygbolagen tar betalt om du har för stort (beror på bolag) eller för mycket vikt med dig.
        Bila ner, är ni flera så blir det nog bättre, många fiskar tonfisk i havet utanför Kroatien, sen har du öring/regnbågsfiske också, dock lite försiktig och fråga dom lokala först, just flodbanker kan ha minor kvar.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

okej jo de vet jag att dom gör men har aldrig tidigare haft med mig full packning så 3st spön å lite drag väger inte så mycket...

En fråga till tror ni att de räcker med spön som klarar 15-20kg å linar på detsamma har ju sett att en del har riktiga fiskespön men de är ju mer ute till havs än inne vid nån pir eller så..

Kommentera

okej jo de vet jag att dom gör men har aldrig tidigare haft med mig full packning så 3st spön å lite drag väger inte så mycket...

En fråga till tror ni att de räcker med spön som klarar 15-20kg å linar på detsamma har ju sett att en del har riktiga fiskespön men de är ju mer ute till havs än inne vid nån pir eller så..
            3 spön i spötub väger lite, sen skall du väl ha lite kläder och andra fiskeprylar.

Kommentera

Vilka regler som gäller och hur mycket det kostar att ta med sig fiskespön ser du på aktuellt flygbolags hemsida. Tänk på att du bör packa spöna i en bra, hållfast spötub. Annars lätt att spöna går av. Ska du flyga så föreslår jag att du själv gör en spötub av avloppsrör i hårdplast, bäst och billigast. Material finns att köpa på byggmarknader. Skicka ett PM för byggbeskrivning om du är intresserad. Vad gäller spö och lina så går det utmärkt med dom sådana spön. Flätlina som håller för 15 kg räcker bra.
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

okej jo klart jag ska ha med mig lite kläder med hehe men är ju inte som en tjej med 30kg kläder utan har ändast haft ca 5kg kläder med mig utomlands tidigae så okej nä men har jobbat innom byggbranchen innan att göra en spötub av vprör är nog inte så svår bara ett 5tums vprör samt två lock sen kan man ju bara linda in spöna i bubbelplast rullarna lägger jag bara i väskorna jag fick till när jag köpte dom mm.. okej jo har powerline flätlina samt en eller två rullar med ron thomson flätlinor så borde ju vara tillräkligt då hehe..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Flytringsfiske_Helsingborg, 2022-08-05, 15:24
                7 svar
                583 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg emelialucass  
                Startad av Villespinn91, 2023-01-14, 13:15
                5 svar
                457 visningar
                0 gillar