Nån som varit till Anariset? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som varit till Anariset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nån som varit till Anariset?

    Nån som varit runt och flugfiskat i Anarisets vatten?
    Funderar på en resa dit nu till sommaren. Vore trevligt med en rapport av nån som besökt stället =).

    Mvh Robban

  • #2
    Du menar vattensjöarna och dess till- och frånflöden då va?

    Kommentera


    • #3
      Japp. Ser rätt fint ut! Sett några bilder från folk som fått fina öringar därifrån.

      Kommentera


      • #4
        Jag har varit där två somrar, det är riktigt fint där! Fisket i åarna kan vara extremt bra, om man kommer dit rätt tid, typ när elritsorna leker, jag har inte varit där under den tiden men jag har haft riktigt kul fiske i åarna. Jag har även haft helt okej spinnfiske i sjöarna, dock är det ganska svårfiskat om man inte hyr båt.

        Jag kan verkligen rekommendera dig att åka dit! Speciellt för dom fina miljöerna!

        Kommentera


        • #5
          tackar Carl.
          Ska ringa och höra om stugor till veckan. tänkte oss midsommar-veckan. Bergen och viderna ser inte så pjåkiga ut heller! Rycker i kastarmen nu =).. Planerar du nån fiskeresa i sommar då?

          Tack för rapporten

          Robban

          Kommentera


          • #6
            Väcker denna tråd!
            Åker om två veckor och ska spendera en vecka i stuga vid anasjölägret. Någon som har varit där på sistone och har något att säga? :-)

            Kommentera


            • #7
              Var där första säsongen de öppnade fisket och några gånger åren efter. Riktigt bra fiske då iaf Har mest kört i östra större sjön, den mindre västra sades vara barnkammaren men den hade jag också bra fiske i. Medelvikt ca 8 hekto, och var tionde fisk var röding ungefär. Åkte alltid v26 eller 27. Blåsilver Toby dominerade från båt och dragrodd. Knosas dynamiten blå/silver/koppar funkade också bra. Även mindre rapala countdown i guld och silversvart. Bra flugfiske, rocken är bra att ha i asken. Finns ett utloppp nära campen längd norra stranden, där var det grymt bra. Vet öring på över 5 kilo, dock några år sedan. Skitfiske på er!

              Kommentera


              • #8
                Just ja. På berget ca en kvarts promenad rakt upp ungefär vid bäckens utlopp finns en pytteliten tjärn som ser helt död ut men om man kommer rätt tidpunkt så kan det vara bra med röding. Lyckades aldrig pricka in det tyvärr men värt att kolla in! Kanske 25 x 50 meter riktigt djup och de röda finns där..Tror inte många vet att det går att fiska där

                Kommentera


                • #9
                  Härligt Edguy! Och kul Jocke, hör av mig när jag har varit där!

                  Kommer dit på midsommarafton, men åker från stockholm den 17e. Tänkte... åka nånstans innan, någon som har tips?

                  Kommentera


                  • #10
                    Stanna till vid kvissle strömmar! Lättvadat och bra ställe, har för mig att det finns fiskekortsautomat på parkeringen. Eller prova ammerån?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                    3 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg S.K fishking  
                    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                    1 svar
                    248 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg tonyex
                    av tonyex
                     
                    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                    9 svar
                    770 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                    12 svar
                    588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
                    0 svar
                    130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
                    Arbetar...
                    X