drömresan?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

drömresan?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• drömresan?!

Definitionen på drömresan är ju olika för oss alla förstås, vissa säger Florida, serbien, amazonas etc...
    Men om vi säger en resa för ca 15 papp för ALLT, inga guider behövs nödvändigtvis beroende på vars man fiskar.
    Sverige är ju ett jäkligt fint land och många fina vatten man kan ta sig med helikoptern till.

Nån som har bra tips på suveräna harr/öringsfiske(sverige/utomlands) förutom tjuonajokk, kaitum och alla dom där stor kända ställerna?!

Eller om det finns nå annat grymt fiske man inte tänker på....

grönland eller island kanske.

den förstnämda har ju grymt rödingar(dock vet jag inte något om öring eller harr)
    Island är det ju rätt bra med öring .

Dock skulle riktiga drömresan vara till kanada fiska på sommaren sen stanna över vintern och jobba,köra skoter se hockey sen sommar igen och fiske sen hem, men de e ju bara drömmar de hehe

Kommentera

Min dröm är att åka till Kanada och fiska röding, alternativt Nya Zeeland oc fiska öring. Har sett många fantastiska videor och reportage från båda resemålen.. Flugfiske isf. Skulle vara underbart!
      sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Kommentera

Svårt att komma på en "drömresa" för 15 papp utomlands tror jag. Flyget plockar ju två tredjedela innan man ens börjar närma sig "drömdestinationer". Du pratar om tjonajokk, kaitum osv som vid det här laget säkerligen trycker på en massa krokvan fisk. Jag tror att du för se utanför boxen lite i den här frågan och kanske prova på något nytt. Se över länsstyrelsen kartor så har du "drömvatten" på nästan varje kvotering. Visst, du får i bästa fall ditt förstahandsval i typ 3 dagar. Med helikopter fram och tillbaka, god mat och fisk som drygar ut så landar du på runt 6-7 tusen. Och innan resan startade så har du desutom haft bra framförhållning och skaffat fiskekort utanför kvoteringssträckan så du kan fortsätta ovanför eller nedanför. Där klipper du lätt en vecka till för fiske i vildmarken. Sen är det dags för helikopterpiloten att hämta på en plats du och dina vänner pekat ut på kartan.

För mig är den ultimata drömmen att få åka till nya zeland, vandra ut i djungeln och fiska på smaragdgröna öringar....
        sigpic

Kommentera

Har redan gjort min drömresan och det är dit jag drömmer om att åka tillbaka till. Youngs wilderness camp i Kanada för att fiska muskie. Kostar dock det dubbla av 15k...
          Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jo det kostar ju lite mer att åka utomlands förstås men dom baltiska länderna är kanon fina med....Nå man får kika vidare sen har man ju lite insider info på ställen dit inte många kommer ens

Kommentera

lappland.

Kommentera

Sverige är i mitt tycke det bästa som finns, vi har otroligt mycke vatten helt utan fisketryck. Hade jag tid och gott sällskap vore mitt val 2 veckors vandring i norrbottens fjället, finns nog med ofiskade vatten att utforska för flertal år frammåt.

I sommar blir det förhoppningsvis några dagar i jämtlands fjällen, sedan en till två veckor hemma i västerbottens inland. Det ser jag fruktansvärt mycket fram emot.

Hoppas vi ses i någon jokk

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Husse0416, 2017-05-07, 20:36
                7 svar
                683 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Team Colibri  
                Startad av Flytringsfiske_Helsingborg, 2022-08-05, 15:24
                7 svar
                578 visningar
                0 gillar