Abborre följer draget men hugger aldrig[HJÄLP!] - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre följer draget men hugger aldrig[HJÄLP!]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av jedacandy Visa inlägg
    Ser ut som att mete med maggot eller liknande kanske kan fungera istället...



    run 3
    ...eller dragrodd med meps spinnare och kanske en gummifsik därefter.
    Meppsspinnare har alltid gett fisk.
    Förr eller senare ger det resultat.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #12
      Tråden är lite gammal och väcktes av en ny medlem så sannolikt en s.k. "bot" och inte en person irl...

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av gostar123 Visa inlägg
        Hej!

        Jag har upptäckt ett ställe med ganska klart vatten (en kanal) där det verkar finnas en hel del abborrar. De flesta verkar vara mellan 15-25cm långa (alltså inga giganter).

        Det jag har märkt att de följer mitt drag men vägrar hugga den! Var nere igår kväll i kanske 3 timmar, och hur många gånger som helst följde abborrarna efter, jag fick bara ett hugg men fisken släppte efter några sekunder. Om jag stannar med invevningen och kollar på fisken, så står det mellan 2-6 st abborrar och bara glor på min lilla jigg utan att hugga. De verkar ju vara riktigt nyfikna?

        Jag kör med ett UL-spö med en riktigt liten jigg och 5 grams skalle och skulle vara kul om jag kunde fånga dessa firrar med den setupen jag har. Det kan vara värt att nämna att senaste dagarna har vattnet i den här kanalen varit mellan 17-20 grader varmt, så det borde ju vara en helt okej temperatur för abborren?

        Varför hugger dom inte? Vad skulle ni försöka med om fisken inte hugger på drag?

        Jag personligen vill helst inte meta då jag tycker det är roligare att få fisk med drag, men jag tror att mete med maggot kanske skulle fungera bra (vilket kommer testas senare).
        ------------------------------------------------------------------------------------------

        Hej Go Star No 1;

        Mörrumsspinnaren och Mepps Aglia Long tillhör mina favoritspinnare när det gäller att fånga Abborrar...
        Old Firehand
        Leif Engström


        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          ------------------------------------------------------------------------------------------

          Hej Go Star No 1;

          Mörrumsspinnaren och Mepps Aglia Long tillhör mina favoritspinnare när det gäller att fånga Abborrar...
          Old Firehand
          Leif Engström

          Mörrumsspinnaren tvinnar sig aldrig heller instämmer en av dom bästa.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stampe, 2007-02-05, 20:35
          36 svar
          23 484 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Abramis Brama, 2014-10-26, 10:40
          125 svar
          15 244 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg blåvitt88  
          Startad av Henke E, 2022-06-23, 19:30
          14 svar
          1 502 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gabbu
          av gabbu
           
          Startad av Shad, 2023-05-16, 09:39
          3 svar
          365 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av BeeMan, 2023-07-05, 20:01
          3 svar
          344 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg BeeMan
          av BeeMan
           
          Arbetar...
          X