Nu sitter jag här med ett kilo Durum i handen, ska bli spännande...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Karp
Collapse
X
-
idiotisk kommentar
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Jag har funderat och kommit fram till att jag vill ha ett akvarium.
Ni som har karp i akvarium, hur stort bör det vara? Såg att du hade 500liter+ Limnos, hur många karpar har du i det?Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
I det stora akvariet(540l) har jag de tidigare nämda karparna på ca 7hg & 1kg + ruda4,5hg, Abborre 3,5hg (var 6-7cm lång när jag tog in den för några år sedan) och en Plecostomus någonting på 6hg.Ursprungligen postat av KiwiJag har funderat och kommit fram till att jag vill ha ett akvarium.
Ni som har karp i akvarium, hur stort bör det vara? Såg att du hade 500liter+ Limnos, hur många karpar har du i det?
När jag haft 10-12cm karpar i stora så har jag haft 5-8st beroende på tid på året och hur mycket jag tänker mata dom.
I 220l karet har jag haft upp till 15 karpar men då rör det sig om fiskar från ca 4-7cm. Nu har jag 3 karpar och en algätare där och hoppas att utrymmet i karet skall räcka tills i vår.
Mycket beror alltså på storleken på fiskarna och hur länge du tänkt ha dom i akvariet.
Kommentera
-
Ja du. En makrill på den vikten karpen kommer upp i vore la nått?Ursprungligen postat av FiskeFreakOscarVilken svensk fisk är starkare då?
Sej är la starka som fan, och lax såklart.
Jag ska införskaffa ett större akvarium, 100-250 liter. Då ska jag nog trycka ner lite skoj där, har tröttnat på mina mörtar!
- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
|
5 svar
405 visningar