Fiska brax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska brax

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av VectoR Visa inlägg
    Testa annars ströbröd med majs i - billigt och enkelt. Blanda inte i för mycket vatten bara, mäsket ska vara fuktigt, inte blött!

Edit; Om du vill vidareutveckla ditt mete så är det bara att söka på forumet, finns massor med bra tips!

Det blir ju blött när det är i vattnet... Trodde jag... eller... tja, det är ju bara tisdag
    *** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
    http://promisedland.blogg.se

Kommentera

Ursprungligen postat av magnus_isaksson Visa inlägg
      Det blir ju blött när det är i vattnet... Trodde jag... eller... tja, det är ju bara tisdag
      >.< Du fattar vad jag menar? Man vill ju inte att mäsket ska ligga som en stenhård boll på botten iaf?

Kommentera

Ursprungligen postat av Svanee Visa inlägg
        Jag undrar vad det bästa sättet att fiska brax på är? Har braxar stora som "bladspad" i sjön och det tar aldrig slut på dom, enda sättet jag fått en brax på var då jag tursamt nog råkade kroka en brax i ryggen..

Tacksam för tips!
        Det finns många sätt att fiska brax. Vill du vara riktigt säker på att få in brallarna så förmäska. Det behövs inga mängder med mäsk men det är en stor fördel att ha i mycket "beten" typ majs, vete, hampa, brödbitar, pellets eller vad man nu har. De äter det mesta.

Feeder (öppen nät) är effektiv. Stoppa feedern full med majs, maggot och/eller klippt mask. Plugga med fuktat ströbröd. Kasta om minst vart 5:e minut.

På kroken tycker jag mask funkar bäst. En bunt med maggots funkar också tidvis riktigt bra. Majs, om den är hård och fast, är också en höjdare.
        Mete framför allt!
        www.Metetorget.com

Kommentera

Har ett eget brax program som har funkat vart jag än vart (än så länge)

förmeska med majs och maggot på eftermidagen dagen innan du ska ut. Näst dag vara ute tidigt som bara den hälst så fort solen slår igenom vattenytan. ha med dig en burk mask och maggot.
          sen så måste du vara lugn låt braxen gå in i mäsk stället och observera vart den rör sig sen brukar braxen lämmna mäskstället i ca 20 minuter då mäskar du litte till och slänger ut ett bete med ca 3 maskar på försök forma dom som en boll den ska ligga ca 10 centimeter ovanför botten hälst sen är det bara å vänta om du inte får nåt meta upp en mört och (detta kan låta ohumant men är för effectivt för att inte nämna) sätt ett mörtöga på kroken tillsammans med mask det är alltid ett säker kort... detta är ialafall mitt sätt som är värt att testa men det är en klar fördel om du kan se var braxen går det underlättar ditt brax fiske.
          Utan gös inget fiske utan fiske inget liv utan liv ingen fisk.

Kommentera

Var kan jag fiska braxen i Skåne?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
            5 svar
            412 visningar
            0 gillar