Fiska ål. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska ål.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KustomK Visa inlägg
    [FONT="Verdana"]Är det någon som har koll på hur och vart man fiskar ål? Har ingen koll alls på detta, men skulle vilja prova. [/FONT]
    glidande bm med daggmask funkar fint

Kommentera

Ursprungligen postat av donking Visa inlägg
      Öhhh, tycker verkligen inte du ska fiska ål alls då den är rödlistad och utrotningshotad.

http://www.sr.se/sormland/nyheter/ar...rtikel=2392736
      Hade jag ingen aning om. Ja köpte rökt ål på ICA i mellandagarna och vart såld direkt, så jag tänkte fiska och röka lite själv. Aja, får titta runt lite på de platser ni nämt här ovan då. Men HUR fiskra man ål? Vad gillar dom?
      [FONT="Tahoma"]En urusel fiskedag slår vilken bra arbetsdag som helst[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av mp Visa inlägg
        glidande bm med daggmask funkar fint
        Åh fan! Där ser man.

Kommentera

Åh fan! Där ser man.
          yes :p
          Senast ändrad av mp; 2009-02-23, 19:58.

Kommentera

Hade jag ingen aning om. Ja köpte rökt ål på ICA i mellandagarna och vart såld direkt, så jag tänkte fiska och röka lite själv. Aja, får titta runt lite på de platser ni nämt här ovan då. Men HUR fiskra man ål? Vad gillar dom?
            Ska du fiska ål tycker jag du ska släppa tillbaka dom. Även om dom är goda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              Ja, jag har ingen rök och man kan ju tydligen köpa dom på ICA ialla fall så nog kan jag släppa tebax dom. Det är mera själva fisket jag är ute efter. Är det kul att få en ål på spöt eller är det en tråkig jävel? Får för mej att den kämpar ganska friskt?!

Kommentera

Ja, jag har ingen rök och man kan ju tydligen köpa dom på ICA ialla fall så nog kan jag släppa tebax dom. Det är mera själva fisket jag är ute efter. Är det kul att få en ål på spöt eller är det en tråkig jävel? Får för mej att den kämpar ganska friskt?!
                riktigt kul på spö! drar på ganska bra ja, rullar runt och trasslar som fan...

Kommentera

Ja, får se om jag får nån till sommaren då! Tack för alla svar och all information.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg

Egentligen håller jag med dig men sett ur perspektivet 'en ål i magen och tusen i rensgallret vid kraftdammen' så...

Kommentera

Se det såhär:
                      Får yrkesfiskarna fiska ål så får du det också!
                      Det konstigaste är att yrkesfiskarna på b l a österlenskusten får fiska ål, sen rödlistas ålen och allmänheten råds till att inte köpa och äta ål. Vad händer? Jo, ålen som fiskas upp får gå på export som i sin tur påverkar miljön m m i form av transport. Fan inte klokt.
                      Får man fiska ål så ska den fantamig också få lov att ätas!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
                      1 svar
                      243 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Jester Burk II  
                      Arbetar...