Jag kan inte släppa denna fisk. Jag drog popper i Funbosjön och lyckades locka upp en enorm asp till bryggan, men den ville inte hugga... Sedan dess har jag verkligen velat kroka en. Vad funkar bäst på asp? När är de mest aktiva? Morgon, middag, kväll? Solsken eller molnigt? Några generella tips kanske?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur fångar jag asp?
Collapse
X
-
Tackar! Tips om väder, tid på dygnet och årstid? Brukar väl vara bäst kvällstid på våren?Ursprungligen postat av BigWalley Visa inläggSilvriga poppers snabbt fiskade , eller silvriga vibrax strl .5 brukar fixa Aspen . Tänk på att betena skall vevas in snabbt !
Kommentera
-
En väldigt befogad fråga. Jag har lagt ett antal fiskepass senaste veckorna på dena hopplösa varelse och provat allt från flötmete med löja till jiggar och spinnare. Måste erkänna att framgången varit väldig begränsad. En tappad fisk. Alla råd mottages med stor tacksamhet... poppere har jag inte testat än, kanske är läge på det.... everything else is baitfish.
Kommentera
-
Håller medUrsprungligen postat av Lozz Visa inläggAsp ska du helst inte fånga alls då den är rödlistad och inte är den lättaste fisken att få ett lyckat C&R på.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
|
5 svar
404 visningar