Så gick det-tråden (tidigare "Varför inte ge en ros?") - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Så gick det-tråden (tidigare "Varför inte ge en ros?")

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Felet var att jag verkligen den, nu har jag fått köpa en till. Att skicka något så dyrt utan rek känns bara dumt. Hoppas han hör av sig senare.
    Senast ändrad av THX1138; 2013-06-11, 11:33.

    Kommentera


    • Sant, om du bad om rek ska köparen givetvis fixa detta mot kostnaden givetvis.

      Kommentera


      • Gjort upp med parkersfly och fått en förklaring. Kommer den inte imorron erbjöd han sig att återbetala hela beloppet men jag kände att jag kunde bett om rek så erbjöd mig att splitta eventuell förlust.

        Vill passa på att tacka Shanks - sjukt snabbt kom rullen (inlämnad 17:48 och framme 10:20)! Tio fiskmåsar till honom.
        Senast ändrad av THX1138; 2013-06-11, 13:20.

        Kommentera


        • Ta inget för givet då det gäller affärer.
          Om inte du som köpare begär det hur ska då säljaren kunna veta hur du vill ha rullen skickad?
          En luttrad försäljare hade kanske erbjudit sig att skick som Rek, men säkerligen 9 av 10 skiter i det fullständigt.
          Så dyker inte rullen upp då är det inte säljarens fel i detta läget. (Förutsatt att han har skickat den såklart)

          Här kommer dagens tips till både säljare och köpare:
          När jag säljer något och skall skicka så tar jag alltid en bild på paketet/brevet där man klart och tydligt ser mottagarens adress samt att man ser att paketet är frankkerat och klart.
          Skulle då paketet försvinna på vägen då har man som säljare ryggen fri.
          Begär alltid det så vet du att säljaren åtminstone måste ha betalt porto samt bemödat sig att fotografera ett frankerat brev/paket.
          Det funkar klockrent !
          Ett annat tips är att man aldrig ska göra affärer med nyreggade användare här på forumet.. Kanske inte är så i detta fallet men rent generellt så är det ett bra tips.

          Kommentera


          • Det är ett bevis men det är aldrig 100%. Hur vet du att paketet inte är tomt?

            Använder mig förövrigt av den taktiken också som säljare men för bedragare är det ett smart sätt att luras.

            Kommentera


            • Du har såklart rätt i det men allt handlar om att göra det bökigare för dessa idioter som vill lura folk.
              Du har inte ett klass 3 lås på din båt för att den ska vara omöjlig att stjäla, det ska bara göra den svårare att stjäla.
              Man ska bara helt enkelt göra det svårare för bluffmakare.
              Vill de bluffa så gör de det givetvis ändå.
              Men inte f-n går en oseriös typ till posten med ett paket innehållande en "vikt" och frankerar det sedan och skickar en bild på det?
              Dessa idioter som bluffar är ofta ett riktigt patrask som inte orkar göra rätt för sig i något hänseende.

              Kommentera


              • Tycker det där haltar en aning, men du har rätt i att det i alla fall innebär någon sorts säkerhet.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av THX1138 Visa inlägg
                  Tycker det där haltar en aning, men du har rätt i att det i alla fall innebär någon sorts säkerhet.
                  Och i samband med att man begär det då begär man även en bild på säljarens körkort.
                  Jag kan lova dig att har säljaren oärliga ambitioner då kommer du inte få se någon bild alls...

                  Kommentera


                  • Jag kan ha fel, men är inte Schenker paketen alltid spårbara och är dom inte överlag billigare än posten ?

                    // hc

                    Kommentera


                    • Regelrätta paket, oavsett transportör är spårbara.
                      Det klart billigaste sättet att skicka mindre prylar är med posten i ett brev. Det kan frankeras med frimärken och det går inte att spåra.
                      Om det inte är skickat som Rek, dvs.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                      1 254 svar
                      101 841 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nivv
                      av nivv
                       
                      Startad av jimmy85, 2019-07-08, 14:20
                      3 svar
                      395 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av Cobb´s, 2020-08-15, 14:53
                      7 svar
                      288 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cobb´s
                      av Cobb´s
                       
                      Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:33
                      6 svar
                      275 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cobb´s
                      av Cobb´s
                       
                      Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:59
                      5 svar
                      368 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cobb´s
                      av Cobb´s
                       
                      Arbetar...
                      X