Havsfiskerulle Everol 6/0 oanvänd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiskerulle Everol 6/0 oanvänd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Hahaha!

    Det var djupt tänkt av dig!
    Att stoppa in en småtting i den hade jag garanterat inte kunnat klura ut själv!
    Men har nu för skojs skull kollat lite, och nä det får inte ens plats en 1500 i den. Men en sån där liten ful mini Amba som inte ens funkar och som släpptes till 100 års jubileet hade möjligen fått plats. Men nån sån har jag inte, och vill inte ha heller! Everolens yttre bredd minus vev och huset är ungefär som en Amba 30, men den är givetvis både högre och djupare.
    Haha! En aning högre ja!
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

      Hahaha!

      Det var djupt tänkt av dig!
      Att stoppa in en småtting i den hade jag garanterat inte kunnat klura ut själv!
      Men har nu för skojs skull kollat lite, och nä det får inte ens plats en 1500 i den. Men en sån där liten ful mini Amba som inte ens funkar och som släpptes till 100 års jubileet hade möjligen fått plats. Men nån sån har jag inte, och vill inte ha heller! Everolens yttre bredd minus vev och huset är ungefär som en Amba 30, men den är givetvis både högre och djupare.
      Usch dom små e lite äckliga haha
      De va som fasen! Måste ingå gymkort om man ska fiska med en sådan...
      Titta för skojs skull lite på deras amerikanska sida.. Va ju INGA små pjäser dom har i sortimentet..
      Lote roligt att man kunde välja o få rullarna anodiserade i diverse färger för 110 dollar extra : )

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

        Haha! Där blev det lite fel ser jag!

        Rullen klarade gränskontrollen vid Markaryd innan den fortsatte sin utlandsresa till banarepubliken Skåne som är en del av Danmark!
        Nu ska vi prata tyst om vad som är civiliserat i Sverige o i Skåne påg.

        Det var E4-rallyt som tog lite med div. mellanlandningar Du ser ju att det gick bra ända ner till Jönköping innan den blev reggad igen för fortsatt förd till Utlandet.

        Hahaha!

        Ja tänk om det ändå vore så väl att Skåne fortfarande varit Danskt! För att nu bara nämna en av många fördelar detta hade medfört så har vi ju ex vis mkt närmare till Köpenhamn än till Fjollträsk!

        Dessvärre är det inte så, dock är vi ett oerhört stolt folk som majestätiskt höjer oss över slätten i detta civiliserade och kultiverade land. Allt norr om den Blekingska gränsen är endast ett hopkok av enklaver med märkliga namn som vi med fördel klarat oss utan!

        Kontemplera över detta exempel ett tag: Norrbotten!
        Hur ett land kunnat få denna benämning kan väl endast tillskrivas en våldsamt fantasilös och tvehågsen individ som en gång i tiden myntat detta! Högst troligt en person som led av konstanta bottennapp och som bla därför inte trivdes och frodades i detta kalla karga land!

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

          Hahaha!

          Ja tänk om det ändå vore så väl att Skåne fortfarande varit Danskt! För att nu bara nämna en av många fördelar detta hade medfört så har vi ju ex vis mkt närmare till Köpenhamn än till Fjollträsk!

          Dessvärre är det inte så, dock är vi ett oerhört stolt folk som majestätiskt höjer oss över slätten i detta civiliserade och kultiverade land. Allt norr om den Blekingska gränsen är endast ett hopkok av enklaver med märkliga namn som vi med fördel klarat oss utan!

          Kontemplera över detta exempel ett tag: Norrbotten!
          Hur ett land kunnat få denna benämning kan väl endast tillskrivas en våldsamt fantasilös och tvehågsen individ som en gång i tiden myntat detta! Högst troligt en person som led av konstanta bottennapp och som bla därför inte trivdes och frodades i detta kalla karga land!
          Bästa idag : )

          Vart på Skånes vackra vidder befinner du dig?
          Själv hör man hemma i trakterna kring Löddeköpinge.
          Så nära till hamnen o sundets arter och ännu närmare till den numer nästintill igenväxta kävlinge / lödde å..

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

            Bästa idag : )

            Vart på Skånes vackra vidder befinner du dig?
            Själv hör man hemma i trakterna kring Löddeköpinge.
            Så nära till hamnen o sundets arter och ännu närmare till den numer nästintill igenväxta kävlinge / lödde å..
            Jaha där ser man, vad världen är liten! Då bor vi ju antagligen i samma kommun.

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

              Jaha där ser man, vad världen är liten! Då bor vi ju antagligen i samma kommun.
              Världen är bra liten då ja! : )

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                Hahaha!

                Ja tänk om det ändå vore så väl att Skåne fortfarande varit Danskt! För att nu bara nämna en av många fördelar detta hade medfört så har vi ju ex vis mkt närmare till Köpenhamn än till Fjollträsk!

                Dessvärre är det inte så, dock är vi ett oerhört stolt folk som majestätiskt höjer oss över slätten i detta civiliserade och kultiverade land. Allt norr om den Blekingska gränsen är endast ett hopkok av enklaver med märkliga namn som vi med fördel klarat oss utan!

                Kontemplera över detta exempel ett tag: Norrbotten!
                Hur ett land kunnat få denna benämning kan väl endast tillskrivas en våldsamt fantasilös och tvehågsen individ som en gång i tiden myntat detta! Högst troligt en person som led av konstanta bottennapp och som bla därför inte trivdes och frodades i detta kalla karga land!
                Jag hade en morsa som var född skånska så jag vet vad det innebär att ha skånskt folk i släkten.

                NOLLÅTTATRÄSKET=Fjollträsk och det har jag gjort allt för att undvika.
                Sveriges baksida vänt mot Dikaturens Ryssland, Belarus, Kina, Nordkorea, m- fl. länder efter Sovjetunionens fall.
                Sveriges framsida är Göteborg som är vänt mot friheten i väster på andra sidan Atlanten.

                Norrbotten är fint. Inga ockerpriser på jakt o fiske. Här kan man gå o strosa i skogen en hel dag utan att riskera träffa på någon annan för det kan ni inte där nere i Skåne. N i träffar väl på grannen så fort ni sätter foten utanför ytterdörren.

                Själv är jag ingift med en bondflicka här uppe!

                Kalix älv delar jaktmarken i 2 delar. Se kartan. Click image for larger version

Name:	Bondersbyns VVO.jpg
Views:	167
Size:	1,56 MB
ID:	2606839
                Senast ändrad av lsjonsson; 2022-08-26, 20:42.
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                /Stefan

                Kommentera


                • #48
                  Hmm, det här med mitt Everol köp hade redan innan jag fått hem den utlöst snabbt ökande ramaskri bland mina djupt Svängsta troende fiskepolare! Tom flera av Danskarna har uttryckt sig skarpt nedsättande om mig som person pga detta oerhörda ”förräderi”. Bla har tukthus och påtvingad ständig bikt anförts som lämpliga bestraffningsåtgärder….
                  Det har nu även i all hast proklamerats herrmiddag nästa helg, där jag är strikt beordrad att medföra bevismaterialet för ”förräderiet” ifråga….

                  Ser framför mig en väl ihopsnackad och sammansvuren mobb som med illa dold belåtenhet kommer att ansätta mig hårt under närmast rättegångsliknande former…
                  Kan utan vidare tänka mig att det hela kan komma att bli dråpligt värre! Tur att man sen många år är beväpnad med en stor portion humor och tålamod….
                  Senast ändrad av Piscantur stercore; 2022-08-27, 14:27.

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
                    Hmm, det här med mitt Everol köp hade redan innan jag fått hem den utlöst snabbt ökande ramaskri bland mina djupt Svängsta troende fiskepolare! Tom flera av Danskarna har uttryckt sig skarpt nedsättande om mig som person pga detta oerhörda ”förräderi”. Bla har tukthus och påtvingad ständig bikt anförts som lämpliga bestraffningsåtgärder….
                    Det har nu även i all hast proklamerats herrmiddag nästa helg, där jag är strikt beordrad att medföra bevismaterialet för ”förräderiet” ifråga….

                    Ser framför mig en väl ihopsnackad och sammansvuren mobb som med illa dold belåtenhet kommer att ansätta mig hårt under närmast rättegångsliknande former…
                    Kan utan vidare tänka mig att det hela kan komma att bli dråpligt värre! Tur att man sen många år är beväpnad med en stor portion humor och tålamod….
                    Stackare som behöver ha sådan polare!
                    Ja, det är väl bäst att man är laddad med lite humor o tålamod i detta sammanhang.
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera


                    • #50
                      Hoppsan
                      Senast ändrad av lsjonsson; 2022-08-29, 12:41.
                      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                      /Stefan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                      1 253 svar
                      101 702 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg LittleByLittle  
                      Startad av jimmy85, 2019-07-08, 14:20
                      3 svar
                      380 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av Cobb´s, 2020-08-15, 14:53
                      7 svar
                      286 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cobb´s
                      av Cobb´s
                       
                      Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:33
                      6 svar
                      271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cobb´s
                      av Cobb´s
                       
                      Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:59
                      5 svar
                      366 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cobb´s
                      av Cobb´s
                       
                      Arbetar...
                      X