HR 430 - s ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HR 430 - s ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HR 430 - s ?

Är det nån skillnad på höga rodd 430 och 430s ?
    Vad skilljer mellan olika årsmodeller ?
    Gärna åsikter om att fiska från denna båt ....

Om jag går efter mitt dåliga minne så går det väl att få styrpulpet på s samt att friborden är lite högre?

Kommentera

Min 430s är ca 6-7år och klassad till max 15hk, nyare med max 10hk har jag för mig. Att s har högre fribord vet jag inte, men om det är så måste 430 utan s vara rent av farlig i minsta våg då min 430s har väldigt låga fribord
      Senast ändrad av stahre87; 2018-01-21, 18:21. Anledning: Retarded

Kommentera

Jag har haft en hr 430s,å jag fatta som att s:et står för sport=styrtpulpet.
        Om det är någon skillnad på friborden vet ja dock inte.
        Va en ganska trevlig båt,min va av äldre modell å vill minnas atr den va godkänd för 11hp.
        Jag hade en gammal mercury 2takt 18hp,den gick riktigt bra å va jävligt rolig å köra.

Kommentera

lånar träden lite.
          Min är ju typad till max 15hk. Sitter en Yamaha 2-t tidig 90talare som förvisso går bra. Båten gör ca 16-17k med två man och en del grejer, tycker det är rätt lagom.
          Frågan är hur den skulle bete sig med en modern 4-takt, om man skulle kunna köra en 20hk (med lättaste vikt bland dom stora fabrikaten) eller om det skulle bli pannkaka?

Kommentera

Söker man på 430 s så verkar dom flesta vara utan styrpulpet ?
            Tror den klarar 15 hk ?
            Kanske kan bli en fin fiskebåt med lite modifikation .....
            Ingen som har lite bilder på nån "fixad" ?

Kommentera

Click image for larger version

Name:	IMG_20171204_162833.jpg
Views:	1
Size:	976,9 KB
ID:	1786193Click image for larger version

Name:	IMG_20171204_162819.jpg
Views:	1
Size:	974,6 KB
ID:	1786194
              Sådär jätte mycket "fixad" är den inte men under konstruktion

Kommentera

Ser kanon ut ! Har din båt styrpulpet ?
                Vilken motor kommer du köra med ?
                Gärna fler bilder på ditt bygge .

Kommentera

Nej föredrar öppen planlösning på en sådan båt, pulpeten tar upp för mycket plats.
                  Kan posta lite fler bilder.
                  Kom över denna sent i somras av en ren slump. Ramla över en annons på blocket med en väldigt dålig bild. Säljaren begärde 8000kr men jag maila och "gav ett skambud" om 5000kr.
                  Säljaren godtog det och vi träffades för stt kolla in båten som låg i ekoln/Mälaren. Såg väldigt fin ut till skillnad mot annonsens bild och det visade sig vara en ägare innan och alla original kvitton på båt osv fanns väl dokumenterat.

Säljaren frågade om jag utöver den yamahan 15hk som,satt på båten var intresserad sv ytterligare en 15hk Johnsson som satt på när dom köpte båten, men som ej vart startad på flera år samt mängder av nödvändig tillbehör för 500kr så slog till på allt.
                  Dagen efter så såg jag snabbt över denna extramotor och trstkördr den med lite fräsch soppa i tank och den starta omedelbart. Varpå jag LS ut den på blocket och dagen efter såldes denna för 4500kr.

Således köpte jag båten i toppskick med motor o massa tillbehör, motorlås osv för 1000kr!!! Ett klipp?? Ja, verkligen!!!! Jag tror inte jag kommer lyckas med det igen

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Nej föredrar öppen planlösning på en sådan båt, pulpeten tar upp för mycket plats.
                    Kan posta lite fler bilder.
                    Kom över denna sent i somras av en ren slump. Ramla över en annons på blocket med en väldigt dålig bild. Säljaren begärde 8000kr men jag maila och "gav ett skambud" om 5000kr.
                    Säljaren godtog det och vi träffades för stt kolla in båten som låg i ekoln/Mälaren. Såg väldigt fin ut till skillnad mot annonsens bild och det visade sig vara en ägare innan och alla original kvitton på båt osv fanns väl dokumenterat.

Säljaren frågade om jag utöver den yamahan 15hk som,satt på båten var intresserad sv ytterligare en 15hk Johnsson som satt på när dom köpte båten, men som ej vart startad på flera år samt mängder av nödvändig tillbehör för 500kr så slog till på allt.
                    Dagen efter så såg jag snabbt över denna extramotor och trstkördr den med lite fräsch soppa i tank och den starta omedelbart. Varpå jag LS ut den på blocket och dagen efter såldes denna för 4500kr.

Således köpte jag båten i toppskick med motor o massa tillbehör, motorlås osv för 1000kr!!! Ett klipp?? Ja, verkligen!!!! Jag tror inte jag kommer lyckas med det igen

Det är bara å gratulera!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
                    694 svar
                    199 535 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nybörjare-igen