extra motorfäste - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

extra motorfäste

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• extra motorfäste

nån som har koll på vart de finns vettigta billiga extra motorfästen att köpa?
    ska bara sitta en elmotor på så de behöver inte vara något jätte kraftigt....
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
    nån som har koll på vart de finns vettigta billiga extra motorfästen att köpa?
    ska bara sitta en elmotor på så de behöver inte vara något jätte kraftigt....
    Ska det sitta på trolling HT.n eller något annat? kan underlätta att veta, men kolla Linders org. tillbehör dem har ett litet enkelt motorfäste tror även Buster har ett som org. tillbehör om Du inte behöver höj/sänkbart.

Kommentera

Bra elmotorfäste på Biltema

Jag kopierar in ett svar som jag lämnat på en liknande fråga i en annan tråd:

Jag såg ett bra motorfäste på http://www.biltema.se/ artikelnr 25-0063. Det fästet verkar mycket gediget och ovanligt bra kvalité för att vara från Biltema. Fästet går att skruva direkt i akterspegeln och är justerbart i olika höjder med fjäderlåsning.
      Komplettera möjligen fästet med en plåt med uppvikta kanter, så att elmotorn inte kan glida av fästet uppåt eller åt sidan om skurvarna tvingarna rallar upp lite grand. Alternativt kan borra lite i motorfästet med en stor borr så att elmotorns tvingar blir lite försänkta i trät så att elmotorn inte kan glida. Det är trist om man tappar elmotorn i sjön...

Kommentera

rospigg: ska sitta på trolling HT:n

slider1: jo ja har kikat lite på den o den ser ju skaplig ut, var ute efter lite alternativ bara.. gillar att ha lite att välja på=D
        ---------------------------------------------------------------------------------------
        Team Pikings

Kommentera

slider1: jo ja har kikat lite på den o den ser ju skaplig ut, var ute efter lite alternativ bara.. gillar att ha lite att välja på=D
          Gör som jag gjorde när jag behövde ett, gör en ritning på precis hur Du vill att det ska vara för Din båt, åk till lokala smidesfirman och fråga på pris finns det dessutom någon i personalen som är fiskare så brukar priset oftast bli väldigt humant fiskebröder emellan, jag gav 250kr inkl material RF och arbete för mitt många bullar blev det då pengarna gick till kaffekassan

Vad gäller fästet från BT och andra liknande så har dem ett problem och det är att dem kräver regelbunden service av fjädermekanismen som inte mår ba av att inte användas (har haft sånt) så väljer Du det så räkna med att behöva serva det med fett och lite annat några gånger per år för säker funktion.
          Höj/sänk är egentligen onödigt för en elsnurra som har det så enkelt i riggen och sitt eget fäste.

Kommentera

Blocket !!!!

Kommentera

Jimmy elmotor fäste på min gamla trotjänare? som att svära i kyrkan
              Kör med en front monterad dessa brukar vara färdiga för användning ink fäste och är bättre i vind då de drar istället för att skjuta på.
              Också viktigt ger bättre viktfördelning aktervikt bör du undvika i onödan.
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49
              694 svar
              199 535 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg nybörjare-igen  
              Startad av mickedykare, 2020-02-17, 21:34