Sun Buster R - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sun Buster R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    har varit dåligt med uppdateringar, det beror inte på att jag inte jobbat utan på att lackning går åt h..vete. Silicon är en jätte bra uppfining så länge det inte har med lack att göra.

    Har byggt färdigt pulpeten och den skulle bara lackas men efter första lagret grundfärg så reste sig det direkt och jag har inte riktigt fått bukt med problemet ännu. Hade lite av samma problem med sidorna på båten men där tror jag att jag har lyckats. Ska lägga på ett par lager till så får jag se.

    Skickar med en bild på hur pulpeten ser ut. Är rätt nöjd men den (förrutom lacken). Blir ett rätt bra förvaringsutrymme där i!
    Bifogade filer
    Senast ändrad av perrak; 2009-11-29, 20:44.
    Perra Karlsson
    Team Fishfire

    Kommentera


    • #32
      Så där nu har jag börjat montera ihop båten.

      Det blir en del kabel. Ok lite spill är med på bilden.

      Funderar på att flytta upp stävöglan vad tror ni? Tänkte förstärka med ca 16mm alu på baksidan eller blir det för klent. Nackdelen med att ha den där den sitter nu är att den slår i kölrullen på kärran varje gång man ska ta upp den.
      Bifogade filer
      Senast ändrad av perrak; 2009-12-11, 21:47.
      Perra Karlsson
      Team Fishfire

      Kommentera


      • #33
        Nu börjar det likna något

        Ser två orsaker till att inte flytta upp öglan:
        1. Dragvinkeln blir sämre när båten ska upp på trailern med en högre infästning du vill ha noslyft för att den ska glida upp på trailern så lätt som möjligt.

        2.med öglan däruppe pajar du en av de bästa landningssätten för korta stopp som Buster är så bra på med just sin platta för, att lägga fören mot bryggan och hålla båten på plats med hjälp av motorn medans du lastar i/ur lite snabbt.

        Så jag skulle defenitivt itne göra så, bättre att justera kölrullen och ta det lite lungt när båten ska upp.

        My 2 Cent

        Kommentera


        • #34
          Lyssnar till dig Bosse. Har kollat på kärran och kommer att ändra lite på rullar etc.

          Nu till det som är på gång.

          Så här har jag tänkt.

          Jerkplattform v 1,01

          Från början skulle den smala delen vid pulpeten var en förvaringslåda men det skippar jag utan det kommer att bli en hel plattform. Torrförvaring går att ordna på andra mycket bättre sätt.

          De små fyrkanterna är stag som står på durken och det som ska vara helblått är fästen som sitter i skrovet.

          På denna plattform kommer även en snurrstol på stativ monteras. Denna kommer att vara avtagbar. Blir perfekt för vertikal fisket.
          Bifogade filer
          Perra Karlsson
          Team Fishfire

          Kommentera


          • #35
            Så där nu är projektet igång igen. Iaf till en del. Aluminium är beställt för jerkplattformen. I väntan på det så modifierades trailern en aning.

            Nu hoppas jag på transportstyrelsen att jag få en ny reg skylt så är allt bra. Skönt att slippa hålla på med en ljusramp vid sjösättning, nu är det bara att köra ner.
            Bifogade filer
            Perra Karlsson
            Team Fishfire

            Kommentera


            • #36
              Nu har jag tillägnat ett gäng timmar till båten och den börjar bli färdig.
              Nya kastdäcket är på plats och det känns riktigt bra.

              Det som saknas nu är lite stolar men det får vänta en stund då de tar upp ganska mycket plats.

              Satt dit en bit liggunderlag för lite komfort. Kommer att satsa på någon typ av matta p hela kastdäcket.

              Drog igång motorn och den gick igång på första vridet på nyckeln, kändes riktigt skönt.
              Bifogade filer
              Perra Karlsson
              Team Fishfire

              Kommentera


              • #37
                Ser riktigt bra ut, kanske lite halt ännu om det blir blött på plåten men det ordnar sig med mattan ;-)

                Fundera en stund på stolarna så du får dem exakt där du vill och det vet man inte förrän efter en del fiskande, har gjort det misstaget förut och trodde jag visste hur det skulle bli perfekt men så blev det inte och mycket krångligare att göra om än att göra rätt direkt!

                Kommentera


                • #38
                  Satan va fint du kittat till din Buster!

                  Kul att du lagt upp bilder på alla modifikationer...
                  Vart grymt bra med kastdäcket!

                  Själv ska jag göra en hel del pimpningar på min Buster RS inom kort,
                  Har just fått hem Camodekal-kitt (Advanced Wetlands) som jag ska klä hela utsidan av båten med,
                  Har en kompis som ska bygga en ny intrumentpanel (den gamla är ful och ärjad) och dra om en del el.

                  Ser fram emot att sätta igång!

                  Kommentera


                  • #39
                    Kul tråd, spännande att följa utvecklingen!

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
                      Satan va fint du kittat till din Buster!

                      Kul att du lagt upp bilder på alla modifikationer...
                      Vart grymt bra med kastdäcket!

                      Själv ska jag göra en hel del pimpningar på min Buster RS inom kort,
                      Har just fått hem Camodekal-kitt (Advanced Wetlands) som jag ska klä hela utsidan av båten med,
                      Har en kompis som ska bygga en ny intrumentpanel (den gamla är ful och ärjad) och dra om en del el.

                      Ser fram emot att sätta igång!
                      Tackar allla. Är rätt nöjd med kastdäcket jag med. Båten känns större utan mittoften.

                      Har också vart sugen på att beställa något liknande men inte hittat det. Vart hittade du ditt. Borde väl finnas andra mönster också?

                      Hoppas på många bilder från din pimpning!
                      Perra Karlsson
                      Team Fishfire

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 395 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      15 svar
                      1 358 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nila
                      av Nila
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      269 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X