Ursprungligen postat av Numse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kopplingsschema
Collapse
X
-
OBS! Brytaren ska sitta på + inte på jord/- sidan.. Tror du har koll på detta Cannonball.. var nog bara en felskrinvning!Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggDu drar en minuskabel från batteriet till plinten, så har du så att säga en jordpunkt i båten.
Alla jordkablar från förbrukare skall sedan kopplas på denna plint, inga till batteriet.
Vill du ha brytare till någon förbrukare så kopplar du brytaren mellan förbrukare och jordplint.
Kommentera
-
Den plinten kan du inte sätta rätt i alu..då blir hela båten "jordplint" du får använda isolerade plintar till alubåt! Lycka till med bygget!Ursprungligen postat av Numse Visa inläggheh, ja det var ju en aning billigare :> men jag skulle inte jorda till skrovet på båten, så vart fäster jag jordplinten? Eller Går det bra att ha den fäst i alut?
Kommentera
-
Du har visserligen skrivit + och - rätt i handtaget och då blir det rätt med de kablar du dragit, men polskorna och dess placering e lite galet va?Ursprungligen postat av Numse Visa inläggHmm, är det inte rätt på min bild då? Från pluspol på batteriet till säkringsdosan?
Röd är ALLTID + därav Coles inlägg tror jag.. jag såg också det som fel första gången jag tittade.
Kommentera
-
@Matte
Jo jag märkte det igår kväll innan jag la mig
har aldrig sysslat med el så jag var tvungen att googla på plus- och minuspol, och då såg jag att jag valt fel färger.
@kellen och canon
Brytare ska sitta mellan säkringsdosa och förbrukare va?
Tack boys, grym hjälp man får här, och jag lovar att ge tillbaka med bilder och faktiskt en artikel om båtbygget senare. Men nu återstår en fråga då.. vart ska jag sätta jordplinten?
Kommentera
-
Just precis så menar jag ;-)Ursprungligen postat av Numse Visa inläggMed isolera menar du t.ex. sätta den på en träbit eller något annat som inte leder ström? Så den lilla plinten är helt enkelt nog för att jorda med? Strömmen behöver inte vandra vidare?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Miller_time, 2025-03-30, 18:07
|
5 svar
490 visningar