Handgps - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handgps

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Handgps

Hej! är ute efter tips på en bra och prisvärd gps, vill gärna kunna se hastigheten i knop på den.
    Mvh/Tobbe

Jag har en Garmin Legend etrex HCx, använder den inte längre pga plotterinköp, men den tycker jag är utmärkt. Färddator där du ser knop, färdtid, distans, tid i stillastående mm, waypoints och ja, det mesta som finns i en GPS. Relativt billig också
    Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
    Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
    [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av karbo001
      Har haft en sån i ett par år, använder den jämt. I skogen och på sjön, nåt jag stör mig lite på är batteritiden bara, man borde ta med extrabatterier för en dagsutflykt. Annars funkar den bra. Man måste ju köpa kartor också, finns iofs piratvarianter men har inte testat dom.
      Jag har oxå haft min ett par år, batteriet räcker ungefär 3 trollingturer, dvs 15-18 timmar. Men extra batterier är ju såklart bra. Ang kartor så har inte jag heller köpt några, har använt min när jag trollat bara för att plottra och lägga in waypoints. Vet inte om man fick med ett microSD kort i kartongen för att lägga in kartor, isf får jag nog leta upp det
      Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
      Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
      [/FONT]

Kommentera

Det är inte allt för svårt att räkna ut knop, 1,8 km/h är en knop. Så går det 3.6 km/h är det två knop. Har en gammal garmin etrax som jag för övrigt köpte från en här på fs för några slantar. Funkar perfekt till just att kika hastigheten. Sen ska det gå att ställa in så den har nautiska mil osv. Men har inte orkar pilla i inställningarna för de. I strömmande vatten blir alltid farten i själva vattnet fel. Ja du kan lista ut varför.

Vill du inte ha massa lull lull och billig gps kila på blocket/fs/Tradera efter garmin etrax
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gussy, 2025-09-01, 16:36
        11 svar
        652 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DIFAnders