Ekolodsgivare linder arkip - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolodsgivare linder arkip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ekolodsgivare linder arkip

    Hej!
    Frågades om detta i linder arkip tråden utan resultat så tänkte prova framgången här i stället.
    Vet inte riktigt vart jag skall montera akterspegelsgivaren för att få bra resultat, lite djupare nära motorn eller lite utligare längre ut mot sidan? Hade den ungefär mitt i mellan på min 400s med dåligt resultat..

    Andreas

  • #2
    Hej!
    Jag kan fota min placering om du vill,bra om du utvecklar vad du menar med bra resultat och vilket lod du tänker dig.

    /C

    Kommentera


    • #3
      Har en hds 5 och vill ju kunna se på lodet även när man åker. Det är klat att med fart genom vattnet så har ju lodet sina begränsningar men borde väl ändå kunna ge en vettig ekolodsbild uppåt 5 knop? Förra båten vart det myrorna krig så fort man gav minsta fart! En annan kul sak är ju att försöka dra upp kablarna i kanalen bakom ryggen, men det är ju en annan historia

      Kommentera


      • #4
        Också intresserad! De ska montera ett Humminbird 597cxi HD på Arkip åt mig.. men det va inge förtroendegivande svar de gav när de sa att de monterar men att det är lite bingolotto över det hela om det blir bra eller ej.
        Vill ju ogärna hålla på och borra i båten fler gånger..

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cynic Visa inlägg
          Också intresserad! De ska montera ett Humminbird 597cxi HD på Arkip åt mig.. men det va inge förtroendegivande svar de gav när de sa att de monterar men att det är lite bingolotto över det hela om det blir bra eller ej.
          Vill ju ogärna hålla på och borra i båten fler gånger..
          Har du köpt en ny arkip?

          Kommentera


          • #6
            Yes =P

            Kommentera


            • #7
              Fan va kul, grattis! Jag också vad blev det förnå? Eftersom du bor i uppsala tippar jag på en yamaha 50 från Wik!

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
                Fan va kul, grattis! Jag också vad blev det förnå? Eftersom du bor i uppsala tippar jag på en yamaha 50 från Wik!
                Haha tack.. ja fan det känns helt underbart faktiskt. Har aldrig åkt i en Arkip men hoppas att det kommer bli kanon.
                Blev Arkip + Yamaha 50HK + Akterkapell + Alla dynor + Elite5 till vertikalandet (+ montering av mitt humminbird) Elmotorfäste på vänstersida till min Traxxis 55a (badstege flyttad till höger) + givarfäste + TK trailer (80km/h) så säkert nåt jag glömt.
                Gick o pruta ner en del så klart. Mycket cash men troligen bästa båten för de önskemål o behov jag hade.
                Bara den känns stabil på sjön är allt lungt.

                Men jag hoppas verkligen att det kommer gå att få lodet att fungera även i högre farter.. känns rätt viktigt.

                Kommentera


                • #9
                  Samma här, köpte en arkip med yama 50 och tk bt 650 sen har jag en hds5 vid förarplatsen och ett elite5 till vertikalen samt en minnkota pd v2 sedan tidigare.. köpte linters nya motorfäste till stäven för frontaren, kan jag rekomendera om ska ha nåt i fronten sen! Monterade fö linders givarfäste i gårkväll och satte det så långt ut som möjligt mot dreneringshålet i motorbrunnen, hoppas det blir bra:p

                  Kommentera


                  • #10
                    Härligt, grattis till dig med =P
                    Frågan är bara.. blir det inte mycket turbulens och bubblor från propellern så långt åt höger??

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    155 916 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 687 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 936 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                    13 svar
                    1 148 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg holden
                    av holden
                     
                    Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                    2 svar
                    161 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg fishmark  
                    Arbetar...
                    X