Garmin LVS12 - värt att montera? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin LVS12 - värt att montera?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garmin LVS12 - värt att montera?

Hej!

Har ett helt nytt LVS12 som jag kommit över. Har dock ingen givarpinne, och en sådan kostar ju en del. Därav kom frågan "är det värt det"?

Är LVS12 värd att använda eller är det LVS32/34 som gäller? Har aldrig använt livescope innan kan tilläggas.

Jag sålde min när jag bytte upp mig till 32an men hade jag haft den kvar idag så hade jag monterat den på elmotorn och kolla närman kör då jag har tiller båt och har skärmen bak i båten

Kommentera

Ursprungligen postat av söderberg85 Visa inlägg
      Jag sålde min när jag bytte upp mig till 32an men hade jag haft den kvar idag så hade jag monterat den på elmotorn och kolla närman kör då jag har tiller båt och har skärmen bak i båten
      Det är ju ett bra användningsområde, men den blir tämligen värdelös om man driftar eller står ankrad? Vad jag har förstått så är konen rätt begränsad så man inte ser så brett?

Kommentera

Jag köpte en LVS12 för att utvärdera tekniken och se om det gör fisket roligare. Upplever att en bra ”pinne” definitivt är nödvändig för att kunna använda den. Det är lärorikt iaf för mig att använda, trots att den känns relativt begränsad i sökfält för vanligt spinnfiske. Användandet har iaf lärt mig att aktivt livescope-fiske inte är något för mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Jag köpte en LVS12 för att utvärdera tekniken och se om det gör fisket roligare. Upplever att en bra ”pinne” definitivt är nödvändig för att kunna använda den. Det är lärorikt iaf för mig att använda, trots att den känns relativt begränsad i sökfält för vanligt spinnfiske. Användandet har iaf lärt mig att aktivt livescope-fiske inte är något för mig.
          Låter ungefär som mitt use case. Ser inte att jag kommer prickskjuta specifika individer utan mer att det kan vara lärorikt att kunna avgöra om ett stim är abborre eller mört t.ex.

Kommentera

Ja, jeg mener den er vert å montere. Jeg har ikke min lengre, men hvis jeg hadde hatt den så hadde jeg brukt den.
            For min del var den nyttig spesielt til vertikalfiske, men også til å "scanne" over et område for å se etter fisk. På grunn av den smale konen er det vansklig å se ditt eget bete når du kaster (da må du jobbe mye med givarpinnen) men det er alltid nyttig å se hvordan byttefisk og predatorer står i detalj i forhold til feks en grunne eller risvase etc.
            Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Ja, jeg mener den er vert å montere. Jeg har ikke min lengre, men hvis jeg hadde hatt den så hadde jeg brukt den.
              For min del var den nyttig spesielt til vertikalfiske, men også til å "scanne" over et område for å se etter fisk. På grunn av den smale konen er det vansklig å se ditt eget bete når du kaster (da må du jobbe mye med givarpinnen) men det er alltid nyttig å se hvordan byttefisk og predatorer står i detalj i forhold til feks en grunne eller risvase etc.
              Då är saken klar! Jag är inte ute efter att se mitt egna drag. Blir nog lärorikt att ha den monterad.

Kommentera

Precis. Det är lärorikt att faktiskt se var fisken står. Att få bekräftat att man fiskar av rätt djup osv. Sedan förstår jag ju att man kan tycka det är spännande att fiska med aktivare med live view och det är faktiskt rätt coolt att se fisken följa betet i realtid. Men för mig är fisket mer ett sätt att slippa sitta och glo på en skärm, så min upplevelse blir bättre utan…

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                1 020 svar
                128 027 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Team Colibri  
                Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10