djup problem med lowrance elite 5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

djup problem med lowrance elite 5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av olarsa Visa inlägg
    ja de skulle kanske kunna var felet. vet inte hur den ska sitta för att va bäst
    har haft en liten plast eka förut då hade jag givaren på sidan när jag jigg fiskade.
    nu har jag skaffat en styrpulpet så har en givare bak och en på sidan.
    så den givaren bak kan ju kanske sitta fel.
    Du får kolla med installationsbeskrivningar. men problemen brukar mest vara mycket störningar och inte att man just tappar botten bara.

Går det att uppdatera lodet? Har du senaste uppdateringen?
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av olarsa Visa inlägg
      de stämmer fryken va jag ute på. okej de är första gången jag va ut på fryken
      har aldrig haft problem i andra sjöar men då har djupet varit max runt 15 meter
      Vi var på Fryken i fredags och jagade gös för första gången.
      Båda ekoloden, både mitt HDS och brorsans Elite ballade ur. Maxdjupet var ställt på 12 meter.
      Först blev det störningar liknade små blixtar, vertikalt i rutan, sen hängde sig lodet, tappade botten och hela rutan blev brun.
      Fick tips av en erfaren Fryken-fiskare att ställa ned pinghastigheten i några sekunder, sen ställa tillbaka den till max. Då funkade lodet igen.
      Orsaken är att lodet inte hinner med när djupet abrupt går från t.ex. 20 meter ner till 70 meter.
      I farsans båt hängde sig oxå HDS:et och 510:an och i Daniels båt ballade Humminbird 998:an ur.
      Så det handlar inte om installationen eller uppdateringar. Det är helt enkelt djupet på sjön som ställer till det.
      Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
        Vi var på Fryken i fredags och jagade gös för första gången.
        Båda ekoloden, både mitt HDS och brorsans Elite ballade ur. Maxdjupet var ställt på 12 meter.
        Först blev det störningar liknade små blixtar, vertikalt i rutan, sen hängde sig lodet, tappade botten och hela rutan blev brun.
        Fick tips av en erfaren Fryken-fiskare att ställa ned pinghastigheten i några sekunder, sen ställa tillbaka den till max. Då funkade lodet igen.
        Orsaken är att lodet inte hinner med när djupet abrupt går från t.ex. 20 meter ner till 70 meter.
        I farsans båt hängde sig oxå HDS:et och 510:an och i Daniels båt ballade Humminbird 998:an ur.
        Så det handlar inte om installationen eller uppdateringar. Det är helt enkelt djupet på sjön som ställer till det.
        Mvh Micke
        Tyvärr räcker det att det blir 17 eller 18 m om man har inställt på 12 på Eliten. Ställer man på 19 då så fungerar det direkt....
        http://team-bigfish.blogspot.se/

Kommentera

Har haft/har samma problem som ovan. Kontaktade sportmanshipmarin.se och vilken service. Det som du skall göra är att ändra till vit bakgrund. Kan tänka mig att du nu har vit bakgrund med bottenstrucktur. När väl ekolodet kommer igång så kan du ändra tillbaka.
          Har du gjort många ändringar utan att komma ihåg vad du har gjort kan man återställa till fabriks inställning genom följande:

Stäng av lodet

Håll in + och - samtidigt som du startar lodet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gussy, 2025-09-01, 16:36
          11 svar
          671 visningar
          0 gillar