Hej jag är ny här på fiskesnack. Jag är på jakt efter en bruksanvisning till detta ekolod sökt massa på nätet o varit i kontakt med många som säljer Lowrance men ingen har någon kanske någon här har en eller vet var jag kan få tag på en och då helst på svenska. Tacksam för svar. MVH Håkan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance x85
Collapse
X
-
Nätet är en bra resurs...Svenska kan du förmodligen glömma då vi är en marginalmarknad, men här har du originalet på engelska:
http://www.lowrance.com/Root/Lowranc...7585_91201.pdf
-
Du hittar ingen svensk version annat än ett isf original papperkopia som kom med svensksåld maskin där bortom hedenhös...
Dock är den bra om i skick och fullt fungerande, kan säga dej tvärsäkert lovar mycket snack om finesser på nutida grejor men en gammal svartvit X-85 ger dej PRECIS lika bra info som något modernt... skulle isf vara de allra nyaste med "widevision" eller vad de kallas.. lovar har haft dem alla, 65 till 85 bra grejor var (är) det.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Hej Håkan;Ursprungligen postat av brannhult Visa inläggHej jag är ny här på fiskesnack. Jag är på jakt efter en bruksanvisning till detta ekolod sökt massa på nätet o varit i kontakt med många som säljer Lowrance men ingen har någon kanske någon här har en eller vet var jag kan få tag på en och då helst på svenska. Tacksam för svar. MVH Håkan
Jag läste din efterlysning av en svensk handbok till ditt LOWRANCE X-85 och gick därför igenom manualerna till de svenska handböckerna för de Lowrance LCD-ekolod jag sålde som agent för LOWRANCE här i Sverige och Norge under åren 1975 - 1993. Det närmaste jag kan komma ditt LOWRANCE X-85 är den svenska handboken till föregångaren LOWRANCE X-60. Det är en 32-sidig, svensk handbok som till cirka 90 % har samma menyer och funktioner som X-85. Jag kan kopiera fram en 32-sidig svensk handbok i storlek A5 på 100-grams papper till dig om så önskas. Är svaret ja, då kan du beställa handboken till en mycket ringa kostnad i samband med att du nästa gång beställer beten och andra fiskeprylar hos www.trumman.com.
Ju mer du vet om ekolod - därför LOWRANCE ombord!
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Kommentera
-
Här rekommenderas skolengelska för den lätta biten och Google det fantastiska för de tyngre tekniska bitarna samt ett antal timmar bakom skärmen... inga problem lovar lycka till inte det nyaste direkt men om fungerande med alla pixlar givare osv så står det inte långt efter definitivt därom är jag tvärsäker mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Gussy, 2025-09-01, 16:36
|
11 svar
646 visningar