Lowrance - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance

Hej!

Har köpt mig en ny båt och nu ska jag köpa mig ett ekolod.
    Ska köpa ett Lowrance på grund utav att älven och sjöarna runt mig är körda med Insight Genesis. Sen verkar Lowrance användarvänliga och allmänt bra oxå förstås.

Nu till min fråga och jag har verkligen försökt googla, men om jag nu köper ett Lowrance Elite 9 Ti med totalscan, kan jag då använda mig av det som redan är loggat i älven samtidigt som jag kör själv och loggar där det inte är loggat? Så att jag bygger ut djupkartan samtidigt som jag använder mig av den. Om jag har förstått rätt så får man inte se det live, men det gör inte så mycket huvudsaken att jag kan bygga ut den befintliga loggning som är gjord med tiden.

Hoppas ni förstår hur jag tänker. Det är så j*vla svårt att få ner sina tankar och funderingar i ord.

Tänker sikta in mig på ett Elite 9 eller HDS 7 Gen3, men jag tänker att det är bättre med en 9tums skärm än en 7tums. Tycker inte det verkar som att HDS är så mycket bättre för och ger så mycket mer för en fritidsfiskare. Sen kommer man väl att bli inbiten i detta oxå då jag aldrig fiskat med ekolod förut men det får jag lösa då

Tack

För några år sedan ,var jag i samma sits, jag köpte mig ett HDS 7 gen 3, för att det var det billigaste alternativet av de alternativen jag kollade på.
    Dumsnål kan man säga, för att få plats med plotter, 2d ,structurescan samt dowscan blev verkligen pyttelitet på en 7" nu 3 år senare har jag en 9" också, som jag borde köpt från början.

För mitt fiske som glad amatör och stort intresse för teknik så var HDS gen 3 det bästa valet för mig, jag vill kunna bygga ut mitt nätverk med lod, och kunna köra 2 givare samtidigt. runt 10k får du en 9a för idag utan givare på olssonsfiske, några lappar till för givare.

För att svara på din fråga, Så kan du ladda ner djupkarta från genesismaps.com till din TI och sedan, fortsätta logga där det inte är loggat, och sedan när du är klar så laddar du upp det du loggat.

Nästa gång du laddar ner kartan, så har du det som fanns innan, plus det du loggat, och kanske fler som loggat under tiden då får du även med det. som att man är många som lägger ett pussel så att säga.

Kommentera

Ursprungligen postat av erikby Visa inlägg
      jag då använda mig av det som redan är loggat i älven samtidigt som jag kör själv och loggar där det inte är loggat?
      Svaret er ja.

Ursprungligen postat av erikby Visa inlägg

Tycker inte det verkar som att HDS är så mycket bättre för och ger så mycket mer för en fritidsfiskare. Sen kommer man väl att bli inbiten i detta oxå då jag aldrig fiskat med ekolod förut men det får jag lösa då
      Lowrance er bygget for sportsfiskere/ fritidsfiskere. For proffbrukere bruker er Simrad Professional alternativet hos Navico. HDS er intet unntak, den er laget for fritidsbruk. Hovedforskjellen mellom Elite Ti og HDS er muligheten for å ha flere skjermer i nettverk. Hvis du ikke ønsker mer enn en skjerm, er Elite Ti det naturlige valget.
      Senast ändrad av Team Colibri; 2018-04-13, 13:01.
      Team Colibri

Kommentera

Tack så hemskt mycket för hjälpen nu förstår jag, då är det bara resten kvar att sätta sig in i.. Det är ganska mycket då man är helt grön och inte testat nått.

Ursprungligen postat av NMR Visa inlägg
        För mitt fiske som glad amatör och stort intresse för teknik så var HDS gen 3 det bästa valet för mig, jag vill kunna bygga ut mitt nätverk med lod, och kunna köra 2 givare samtidigt. runt 10k får du en 9a för idag utan givare på olssonsfiske, några lappar till för givare..
        Okej, men nu kan jag har förstått fel, men om jag nu vill ha fler skärmar, eller fler givare. Om jag då köper en HDS gen3, visst kan jag koppla ihop den med elite ti 9. Om jag kopplar in givare och allt till HDS och bara använder elite ti, som skärm eller plotter.

Kommentera

Endast hds som kan nätverka ihop. Köper du ett elite kan du inte nätverka det med andra skärmar. Stod inför samma val som dig för nån månaden sen blev ett HDS 9 tillslut. Efter tips/hjälp från Erik team colibri. Ett tips är att kolla Olsson fiske väldigt bra rabatter på Hds gen 3 serien just nu.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
          72 svar
          6 176 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg tobs
          av tobs