Genesis maps vs Genesis Live - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Genesis maps vs Genesis Live

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Genesis maps vs Genesis Live

    Hejsan,

    Har ett antal frågor gällande Genesis maps och Genesis Live.

    Hur funkar detta med Genesis Live mapping, är det något som hålls helt privat, och inte laddas upp på genesis hemsida? finns det möjlighet att ladda upp det i efterhand om man vill?

    Om de är fristående, Kan man logga för genesis maps samtidigt som man kör med genesis live overlay?

    Mvh,


  • #2
    Ursprungligen postat av Stonereg Visa inlägg
    Hejsan,

    1. Hur funkar detta med Genesis Live mapping, är det något som hålls helt privat, och inte laddas upp på genesis hemsida?
    2. finns det möjlighet att ladda upp det i efterhand om man vill?
    3. Kan man logga för genesis maps samtidigt som man kör med genesis live overlay?

    1. Genesis Live skjer kun i din enhet og dataene lagres på ditt minnekort. det er omtrent så privat noe kan bli. Nei, GL-filer kan ikke lastes opp til C-Map Genesis og forhåpentligvis vil det heller aldri bli mulig å gjøre det.
    2. Nei.
    3. Ja. Du kan aktivere ekkoloddopptak akkurat som tidligere, mens du bruker (eller ikke bruker) Genesis Live. De to funksjonene er uavhengige av hverandre.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Jag funderar på vilken information man får registrerad i lowrance genesis live, är det möjligt att precis som i humminbirds autochart se bottenhårdhet, vegetation etc.

      Kommentera


      • #4
        Stort tack Colibri, en följdfråga på det, ifall det finns loggningaer via genesis maps, om än dåliga, använder genesis live den informationen för att sedan försöka förbättre den. Eller är genesis live helt frikopplad?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av NoLackOfFeedback Visa inlägg
          Jag funderar på vilken information man får registrerad i lowrance genesis live, är det möjligt att precis som i humminbirds autochart se bottenhårdhet, vegetation etc.
          Nei. Genesis Live gir bare dybde pt.
          Team Colibri

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Stonereg Visa inlägg
            Stort tack Colibri, en följdfråga på det, ifall det finns loggningaer via genesis maps, om än dåliga, använder genesis live den informationen för att sedan försöka förbättre den. Eller är genesis live helt frikopplad?
            Bare hyggelig.
            De er helt uavhengige av hverandre. Genesis Live interpolerer ikke med noe annet enn seg selv.
            Team Colibri

            Kommentera


            • #7
              Hej.
              Det känns som att min fråga passar in på detta forum, så hoppas det är ok.
              jag har bara ägt min lowrance elite 9 ti under en sommar och nu när det är lite lugnare så finns ju möjlighet att lära sig lite mer. Jag har också investerat för att kommande säsong ha genesis edge.
              Som jag fått det att fungera så kan jag välja min C-map karta som grundkarta och sedan lägga genesis live ovanpå. Men jag har även laddat ner en social map från C-map genesis.
              Är det möjligt att lägga en sådan karta ovanpå C-map, istället för genesis live? Eller är det bara mina egna inspelade genesis live som fungerar?
              Senast ändrad av Nittipod; 2018-12-30, 19:59.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
              1 216 svar
              156 029 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg HenkeW
              av HenkeW
               
              Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
              12 svar
              2 705 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Piscantur stercore  
              Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
              27 svar
              1 974 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg gabbu
              av gabbu
               
              Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
              2 svar
              495 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg profilnamnet  
              Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
              2 svar
              354 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Arbetar...
              X